Studie společnosti Canon odhaluje příležitosti a nejtěžší úkoly v segmentech SMB a SoHo

PRAHA, 10. března 2015 – Canon Europe zveřejnil výsledky nového průzkumu, zaměřeného na trendy v malých a středně velkých firmách a v domácích kancelářích. Šetření zajistila společnost ICM Unlimited a proběhlo v rámci Evropy a Ruska. Studie vychází z rozhovorů s 1 251 osobami s rozhodovacími pravomocemi – od živnostníků přes malé firmy až po střední společnosti s maximálně 49 zaměstnanci. Průzkum probíhal v různých průmyslových odvětvích v Itálii, Španělsku, Británii, Francii, Německu a Rusku s cílem zjistit aktuální stav vývoje ve firmách těchto velikostí. Součástí průzkumu byla i identifikace největších výzev pro rok 2015.

Mezi hlavní zjištění tohoto průzkumu patří následující oblasti.

Malé a středně velké firmy vidí největší interní tlak v nedostatku času a v přílišné administrativě
Více než polovina vlastníků malých a středně velkých firem a domácích kanceláří (54 %) začala podnikat s cílem pracovat sama pro sebe. Téměř třetina z těchto podnikatelů (28 %) se domnívá, že věnují příliš mnoho času na všeobecnou administrativu a papírování. O nedostatku času pro rozvoj vlastního podnikání je přesvědčeno dokonce 29 % z nich. Každý pátý přiznal, že většinu času tráví papírováním, a nemůže tak věnovat dostatek pozornosti ziskovějším oblastem svého podnikání. Průzkum zjistil, že je tomu tak zejména v případě italských a ruských podnikatelů, kteří mají pocit, že nejméně času věnují právě rozvoji vlastnímu podnikání.

Malé a středně velké firmy i domácí kanceláře potřebují na začátku podnikání pomocnou ruku
81 % procent majitelů domácích kanceláří a malých a středně velkých firem přiznává, že při zahájení podnikatelské činnosti nemělo dostatek znalostí nebo hledalo pomoc s různými oblastmi svého podnikání. Mezi nejproblémovější oblasti patřily finance a účetnictví – polovina podnikatelů přesně nevěděla, jak si s těmito oblastmi sami poradit. Druhým největším problémem byla byrokracie související s právními předpisy a s dodržováním různých nařízení. S nedostatkem informací nebo neznalostí bojovalo při založení firmy 48 % respondentů.

Byrokracie je i nadále problémem jak pro zavedené firmy, tak i pro začínající podnikatele
Pomoc v boji s byrokracií přitom nehledají jen nové firmy – 49 % respondentů uvedlo, že i v dnešní době přináší byrokracie a s ní spojené úřední povinnosti neustálé problémy. Toto číslo je výrazně vyšší v případě italských podnikatelů – s uvedeným tvrzením souhlasilo celých 76 % z nich. Naopak v Rusku vidí situaci podobně pouze 37 % podnikatelů. Navíc téměř třetina (31 %) dotázaných uvedla, že má s administrativou a papírováním opravdu mnoho práce. S tímto tvrzením souhlasí zejména Francouzi (44 %) a ti podnikatelé, kteří působí v oblasti vzdělávání nebo státní správy (52 %).

Nejdůležitějším aspektem technologie je efektivita
Většina malých a středně velkých firem i domácích kanceláří má úplnou kontrolu nad správou svého interního IT, nicméně více než čtvrtina (26 %) firem této velikosti využívá outsourcingu třetích stran. Služeb outsourcingu využívají tyto firmy nejvíce ve Francii (35 %), naopak největší podíl zajištění výhradně interními prostředky připadá na Německo (65 %). Není přitom žádným překvapením, že významnou roli při rozhodování o pořízení produktů hraje efektivita, kterou při výběru tiskových zařízení preferovalo 65 % respondentů. Rozhodnutí o nákupu navíc nesouvisí jen s náhradou vadného či poškozeného vybavení, ale také s přáním získat další vlastnosti a funkcionalitu.

„Tento poučný průzkum poukazuje na některé z největších výzev, kterým dnes evropské malé a středně velké firmy i domácí kanceláře čelí,“ říká Daniel Míka, B2B marketingový ředitel společnosti Canon CZ. „Zjištění, že i ve 21. století takové množství malých firem a domácích kanceláří ochromuje byrokracie a papírování, je opravdu fascinující. Tyto firmy tak zbytečně ztrácí drahocenný čas, který by mohly věnovat na podporu růstu vlastního podnikání a na komunikaci se svými zákazníky.“

„Významným důvodem, který respondenty vedl k založení vlastních firem, byla možnost pracovat pro sebe a naplnit své vlastní vize. Je proto naprosto jasné, že si vlastníci malých firem – a to v celé Evropě – přejí oprostit od monotónního vyplňování formulářů i od základních administrativních úkonů. Smyslem tohoto přání je mít možnost věnovat podstatnou část energie na hledání nových zákazníků a zajištění vysoké spokojenosti existujících klientů,“ upřesňuje Daniel Míka.

“V Evropě by měly v budoucnu malé společnosti i nejmenší firmy růst, a tato předpověď nás opravdu velmi těší. Je navíc povzbuzující vědět, že mezi těmito firmami všeobecně převládá pozitivní nálada a optimismus. A i když podnikání stále ještě ovlivňuje mnoho externích problémů včetně politického a ekonomického klimatu, které jsou mimo jakoukoli kontrolu podnikatelů, existuje nesčetné množství technických řešení zjednodušujících boj s vnitřními překážkami včetně dodržování předpisů a nařízení, papírování i správy informačních technologií. Pevně věříme, že díky kvalitní podpoře, poradenství a vhodným technologiím mohou malé a středně velké firmy i domácí kanceláře překonat významnou část administrativní zátěže a vykročit vstříc úspěšnému roku 2015,“ dodává Daniel Míka.

spacer
					image
Tiskové zprávy
Korporátní tiskové zprávy
Tiskové zprávy produktů pro podnikání
Tiskové zprávy produktů pro spotřebitele
Tiskové zprávy medical produktů
Informace
Fotografie produktů
Events & Promotions
Ceny produktů
Explorer News
Korporátní informace
Loga a jejich užívání
Press Centrum
Informační kanály RSS
Podnikové novinky firmy Canon
Novinky pro podniková řešení firmy Canon
Spotřebitelské novinky firmy Canon