Evropané při dovolené stále spoléhají na papír

PRAHA, 13. července 2015 – Z výzkumu společnosti Canon Europe, světového lídra v oblasti digitálního zpracování obrazu, který se věnoval cestovním návykům Evropanů, vyplynulo, že prostřednictvím internetu vyhledává dovolenou 92 % spotřebitelů, 82 % si jeho prostřednictvím rezervuje ubytování a 77 % objednává další cestovní služby. I přes masivní využití internetu však 93 % evropských turistů stále všechny své cestovní dokumenty tiskne.

  • 93 % evropských turistů během cest spoléhá na vytištěné informace spojené s cestou, ačkoliv vyhledávání a rezervaci provádí on-line
  • Výzkum společnosti Canon si klade za cíl zjistit, jak značky mohou zlepšit zákaznickou zkušenost

Výzkum rovněž odhalil, že 71 % lidí cestujících na dovolenou tiskne potřebné dokumenty jako předběžné opatření proti případným technologickým problémům nebo potenciálním zmatkům při odbavení. Více než polovina respondentů (51 %) také uvedla, že to dělá jen ze zvyku. Podle zjištění výzkumu jsou v tomto nejopatrnějšími cestovateli Němci (75 %) a Britové (74 %).

Z těch, kteří si cestovní dokumenty tisknou, se 87 % spoléhá na papírové informace v průběhu celé cesty. Více než polovina dotázaných (57 %) v průběhu cesty raději vyhledává informace o cíli své cesty na internetu nebo sociálních médiích, zatímco pouze 10 % rekreantů využívá výhradně informace poskytnuté jejich cestovní kanceláří.

„Je zjevné, že zatímco evropští cestovatelé internet zcela běžně využívají k vyhledávání zájezdů, srovnávání cen a rezervaci dovolených, stále velmi spoléhají na tištěné cestovní doklady. Nezáleží přitom na tom, zda je to kvůli nízké důvěře ve vlastní přístroje či ty, které používají například letiště. Existuje zkrátka silná poptávka po hmatatelných a za všech okolností spolehlivých cestovních dokumentech,“ uvedl Daniel Míka, B2B marketingový ředitel společnosti Canon CZ.

Když se turisté měli vyjádřit k otázce, jaký typ informací chtějí mít během cesty neustále k dispozici, nejčastěji zmiňují adresu své finální destinace (67 %), mapu okolí (54 %), navigační informace k cíli cesty (42 %), informace o hromadné dopravě (31 %) či nejdůležitější místní adresy a telefonní čísla (28 %).

„Náš výzkum vyslal jasný signál cestovním kancelářím: tištěné cestovní doklady jsou pro rekreanty stále extrémně důležité, ale v nich obsažené informace by měly být kvalitnější. Spíše než na pouhé prezentování detailů zakoupeného zájezdu nebo zaplnění volných míst často nenáviděnými reklamními sděleními, by se cestovní kanceláře měly zaměřit na informace, které cestovatelé skutečně chtějí. Ti pak ocení například fakt, že se v zahraničí musí méně spoléhat na internet,“ dodává Daniel Míka a pokračuje:

„Nabízí se také příležitost propojit výhody internetu a spolehlivost tištěných materiálů. S využitím volitelných nebo uživatelsky upravitelných cestovních dokumentů umožnit zákazníkům, aby si automaticky vytiskli vše, co je pro ně relevantní. Takový stupeň personalizace ukáže, že cestovní kancelář dobře chápe zákazníkovy potřeby a přikládá jim patřičnou důležitost.“

spacer
					image
Tiskové zprávy
Korporátní tiskové zprávy
Tiskové zprávy produktů pro podnikání
Tiskové zprávy produktů pro spotřebitele
Tiskové zprávy medical produktů
Informace
Fotografie produktů
Events & Promotions
Ceny produktů
Explorer News
Korporátní informace
Loga a jejich užívání
Press Centrum
Informační kanály RSS
Podnikové novinky firmy Canon
Novinky pro podniková řešení firmy Canon
Spotřebitelské novinky firmy Canon