Canon zůstává lídrem i přes nižší poptávku českého trhu

PRAHA, 22. února 2013 - Canon CZ, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, předal během partnerských setkání ocenění nejvýznamnějším obchodním partnerům z řad distributorů a resellerů.

Český maloobchodní trh inkoustových tiskáren a skenerů ovládla v roce 2012 společnost Canon. I přes celkový pokles poptávky po koncových zařízeních se v klíčových segmentech stal jedničkou v několika kategoriích.

„Úspěch společnosti Canon na českém trhu svědčí o tom, že zákazníci hledají vysoce kvalitní produkty s bohatou výbavou. To vše naše produkty splňují a navíc nabízejí i pokročilé technologie a úsporný provoz," říká Patrícia Královičová, produktová manažerka společnosti Canon CZ, a dodává: „Výsledky minulého roku pokládáme na saturovaném tuzemském trhu za úspěch. Vývoj poptávky v České republice kopíruje situaci ve vyspělých zemích Evropy. Jde o trendy, s nimiž více či méně úspěšně bojují všichni hráči na trhu. Pozice Canonu dokládá, že má před konkurencí velký náskok." 

Český maloobchodní trh inkoustových multifunkčních zařízení vloni meziročně poklesl v kusovém vyjádření o 22 procent. Prodalo se zhruba 214 tisíc přístrojů, zatímco v roce 2011 to bylo téměř 274 tisíc. Společnost Canon však zaznamenala pouze 5procentní pokles prodejů a v segmentu získala první místo. Na trh dodala téměř 95 tisíc zařízení a získala 44,1procentní podíl. Nejbližší konkurent na tento výsledek ztrácí více než 20 tisíc kusů. „Výhodou produktů společnosti Canon je vedle nesporné kvality a technologického náskoku i šíře nabídky. Zákazníci si mohou vybrat přesně taková řešení, která jim beze zbytku vyhovují," dodává Patrícia Královičová.

V segmentu jednoúčelových inkoustových tiskáren vloni zájem českých zákazníků výrazně ochladil. Meziročně se maloobchodní trh propadnul v kusovém vyjádření o 45 procent, ve finančním o 44 procent. I přesto však společnost Canon obhájila první místo s téměř 10 tisíci prodanými tiskárnami. Svůj tržní podíl zvýšila o 1,8 procentního bodu na 54,5 procenta. Každý z konkurentů by mohl prodat o 100 procent více a stejně by prvenství Canonu v tomto segmentu nebylo – alespoň v minulém roce - ohroženo. Průměrná prodejní cena jednoúčelových inkoustových tiskáren značky Canon vloni neklesla, naopak se prodávaly spíše dražší modely. „Domácnosti v současnosti využívají tiskárny často i na tisk fotografií. Hledají proto zařízení, která jim nabídnou univerzální funkcionalitu a podporu mnoha formátů," říká Patrícia Královičová.

Maloobchodní trh skenerů v České republice v roce 2012 meziročně poklesl v kusovém vyjádření o 29 procent. Prodalo se necelých 26 tisíc přístrojů, které dodavatelům přinesly tržby ve výši 84,35 milionu korun. I v tomto tržním segmentu Canon obhájil prvenství. Meziročně sice prodal o 14 procent přístrojů méně, ale jeho tržní podíl vzrostl o 9,6 procentního bodu na 56 procent. Nad nejbližším konkurentem vede o více než 30 procent. Opět platí, že žádný z konkurentů by neohrozil pozici společnosti Canon ani v případě zdvojnásobení prodejů. Průměrná prodejní cena skenerů na českém maloobchodním trhu vloni mírně poklesla, což se týkalo i produktů značky Canon. "Zákazníci preferují modely s jednoduchou manipulací a intuitivním ovládáním. Některé skupiny stále oslovuje možnost skenování filmů.," dodává Patrícia Královičová.

spacer
					image
Tiskové zprávy
Korporátní tiskové zprávy
Tiskové zprávy produktů pro podnikání
Tiskové zprávy produktů pro spotřebitele
Tiskové zprávy medical produktů
Informace
Fotografie produktů
Events & Promotions
Ceny produktů
Explorer News
Korporátní informace
Loga a jejich užívání
Press Centrum
Informační kanály RSS
Podnikové novinky firmy Canon
Novinky pro podniková řešení firmy Canon
Spotřebitelské novinky firmy Canon