Accelerate, St. James’ Hospital improves health information management using Canon document solutions

Svatá Nemocnice sv. Jakuba: zlepšení produktivity a služeb pro pacienty

Výzva

Nemocnice sv. Jakuba, jedna z největších fakultních nemocnic v Evropě, zaměstnává více než 3 500 lidí a 110 konzultantů v 11 ředitelstvích a 10 odděleních. Nachází se zde nejvytíženější lékařská pohotovost v Dublinu, která jen v roce 2010 zaznamenala 45 230 návštěv pacientů.

V roce1998 začala Nemocnice sv. Jakuba jako jedna z prvních používat správu elektronických dokumentů (EDM). Na základě rad od společnosti Canon zavedla archivační a vyhledávací systém v oddělení pohotovosti a sociální péče k organizaci a usměrnění ohromného množství generovaných tištěných materiálů.

Správa dokumentů byla dříve pracným procesem, jak vysvětluje Marie Sinnott, vedoucí oddělení IT: „Pacienti dostávali tištěnou kartu s podrobnými informacemi. Ta byla předána lékaři a poté zpět. Karty se následně skladovaly ve skříních. To zvyšovalo pravděpodobnost chyb, například ztráty složky, což vedlo k prodloužení doby čekání při konzultacích a vyšetření.“

V roce 2004 začala Nemocnice sv. Jakuba rozšiřovat portfolio systému EDM a zavedla dva moduly SAP ERP pro zpracování transakcí a správu podniku. Jak vzpomíná Pat Bailey, člen podpory systému SAP v nemocnici: „Uvědomili jsme si, že moduly SAP fungují perfektně ve finančním a personálním oddělením, ale že zůstal prostor k zlepšení v rámci skladování, indexování a vyhledávání složek.”

Accelerate, St. James’ Hospital improves patient experience using Canon document management solutions

Řešení společnosti Canon

Nemocnice provedla rozsáhlý průzkum trhu a vybrala řešení pro správu dokumentů od společnosti Canon: „Jednalo se o přirozený krok vpřed, vezmeme-li v úvahu, jak dobře systém fungoval jinde v nemocnici.“ Bailey však vzpomíná, že měl jednu technickou starost: „Přestože řešení vypadá dobře, bude možné jej integrovat do modulů SAP? Odpověď zněla ‚ano‘, a bylo to jednoduché.“

"Používaný proces vyhledávání zabral pět minut, ale někdy to mohla být i hodina. Nyní to jsou doslova sekundy."

Výhody

Na oddělení lékařské pohotovosti jsou výhody okamžité: „S novým řešením Canon se karta pacienta pouze vyplní a jednou naskenuje. Lékař ji může vyhledat a zpřístupnit digitálně kliknutím na tlačítko. Proces vyhledávání trval 5 minut, ale někdy třeba i hodinu, v závislosti na tom, kde byla složka uložena. Nyní to trvá doslova několik sekund.“

Sinnott si však brzy uvědomila, že tato technologie dokáže mnohem více než pouhou archivaci, například rychlé vyhledávání: „Řešení skladovací kapacity je nekonečné. A důležité je, že řešení je univerzální. Uvědomili jsme si, že bychom jej mohli používat také v oddělení klinických fotografií. Ve skutečnosti bylo zřejmé, že nabízí potenciální výhody pro jakékoli oddělení.“

Mezi další kanceláře, které těží z tohoto řešení, patří finanční a personální oddělení: „Umožňuje nám skladovat důležité, důvěrné složky na jednom místě. Pokročilý administrativní režim zaručuje, že je přístup umožněn pouze oprávněným osobám. Je to jednoduchý, efektivní a bezpečný digitální archivační systém, který umožňuje zaměstnancům personálního a finančního oddělení pracovat rychle. V případě problému již personál nemusí trávit hodinu vyhledáváním záznamů ve skříni. Oprávnění zaměstnanci mohou nyní použít unikátní označovací systém, identifikovat problém a napravit jej za minutu.“

"Výsledkem toho všeho jsou cílenější a profesionálnější služby."

Accelerate, St. James’ Hospital boosts productivity using document management software from Canon

Dalším oddělením, které těží z řešení pro správu informací o zdravotním stavu, je oddělení klinických fotografií – kde se zpracovávají digitální snímky (pořízené fotoaparátem Canon EOS 1Ds Mark III), jak vysvětluje Sinnott: „Nyní se snímky přímo importují do složky pacienta a bezpečně ukládají, aby se zabránilo ztrátě či neoprávněnému přístupu. Zaznamenávání snímků umožňuje konzultantovi efektivněji monitorovat opakující se problémy, například stav kůže.“

Pro Sinnott i Baileyho neznamenají výhody řešení společnosti Canon pouze kancelář bez papíru, radikálně se také zlepšily zkušenosti koncových uživatelů, samozřejmě včetně samotných pacientů. „Záznamy pacientů lze zpřístupnit centrálně, což umožňuje ošetřujícímu lékaři zobrazit předchozí klinické informaci a seznámit s anamnézou pacienta... Výsledkem toho všeho jsou cílenější a profesionálnější služby.“

Pro Baileyho jsou největším uznáním řešení Canon reakce od zaměstnanců nemocnice: „Oddělení, která již zavedla toto řešení, zkoumají možnosti, jak maximalizovat jeho potenciál. A oddělení, která jej dosud nemají, se již těší, že jej brzy implementují.“ Sinnott uzavírá: „Výsledky prokázaly, že to je snadný a cenný přechod pro jakékoli oddělení.“

Zjistěte více

Kontaktujte nás

Objevte, jak vám můžeme pomoci zrychlit růst firmy

Zjistěte více