BUSINESS BYTES

Proč je digitální sponzoring důležitý?

  • Zveřejněno před 2 roky
  • 3 (min) doba potřebná k přečtení

Někteří lidé ve vaší organizaci vynikají kreativitou a stále přicházejí s novými nápady. Jiní, například projektoví manažeři, mají talent realizovat naplánované projekty, neboť dokážou najít správné technické prostředky a vhodné lidi. Skvělé nápady a řízení však nestačí.

Zaměstnanci, kteří chtějí proměnit chytrý koncept na převratnou realitu, potřebují podporu ze strany vedení. Vyšší sponzoři hrají klíčovou roli, neboť pomáhají zajistit přechod nápadů a projektů z fáze návrhu do fáze implementace. Mají zkušenosti v různých oblastech, jako je například firemní strategie a finanční podpora, ve kterých se rozhoduje o tom, zda bude daná iniciativa zrealizována, nebo bude zamítnuta.

V dnešní digitální době je role vyššího sponzora – kterým může být například finanční ředitel, ředitel pro marketing nebo provoz – zcela zásadní. Představenstvo je neustále bombardováno potenciálními technologickými projekty, ať jde o sociální sítě přes mobilní data až po velká data.

Takový zájem je požehnáním pro pracovníky, kteří se zajímají o digitální technologie. Může však také přinášet různá úskalí. Pokud uděláte chybu, skeptičtí členové řídicího výboru uvidí váš digitální projekt jen jako další návrh v dlouhé řadě iniciativ, ve kterých se utopí moře peněz.

Proto musí řídicí výbor nejdříve pochopit, jak navrhovaný projekt zlepší fungování podniku. Koneckonců žádný digitální projekt, jako například vytvoření webové stránky nebo aplikace, realizací nekončí.

Sponzoři pomohou projektovým manažerům například zjistit, jak vytvoření webu umožní většímu počtu zákazníků jednat s firmou bez ohledu na to, kde se zrovna nacházejí. Dále pomohou projektovým manažerům definovat, jakým způsobem může daná aplikace poskytnout zaměstnancům nové typy informací.

Výkonní sponzoři jsou vlastně rozhraním mezi vytvářením inovací a vytvářením příslušných hodnot. Úkolem sponzorů je zajistit, že vedoucí pracovníci dovedou požadavek na projekt pro řídicí výbor k dokonalosti, tj. předloží problém, který je třeba vyřešit, nabídnou možnosti implementace jeho řešení a rovněž objasní potenciální rizika a výhody zavedení této iniciativy.

Sponzor je tedy také člověk, který dohlíží na členy projektu. Bude sledovat hlavního výkonného činitele a uleví tlaku na širší tým, neboť ponese odpovědnost za úspěch nebo selhání, a to v průběhu implementace i po ní.

Takové zajištění pomáhá snížit očekávání a umožňuje jednotlivcům na nižších úrovních hierarchie se zaměřit na to, co umí nejlépe – tzn. hledání řešení, jeho vývoj, testování, implementaci a doladění projektu. Stručně řečeno – výkonní sponzoři pomáhají proměnit nápady na konkurenční výhodu.


[Další články]

http://www.zdnet.com/article/five-ways-to-help-get-your-it-project-signed-off/