Rychlé vydávání, z tisku na trh
Digitální knihtisk zjednodušuje pracovní postupy při tisku a nabízí flexibilní vydavatelské služby.
Objevte, jak digitální knihtisk ovlivňuje nárůst výnosů pro poskytovatele tiskových služeb
Celkový objem digitálního tisku knih dosáhne do roku 2022 100 miliard stránek – přečtěte si o vzrušující nové kapitole, která nás čeká.
Existují bloggeři píšící o módě, lifestyloví „vloggeři“ a „foodstagrammeři“. Teď jsou tu i „booktubeři“ a „bookstagrammeři“! Tito na knihy specializovaná bloggeři berou plaftormy sociálních médií útokem svojí láskou k tištěným knihám, probouzejí vášeň ke čtení a pomáhají pohánět vpřed sílící evropský knižní průmysl.
Tištěné knihy čelí tvrdé konkurenci e-knih, sociálních médií a digitální zábavy obecně. Poté, co muselo tiskařské umění bojovat o to, aby udrželo krok s rychlejšími a dostupnějšími způsoby vydávání i konzumace obsahu – zejména, pokud jde o omezení nízkonákladového knihtisku – dočkalo se nového ocenění od digitálního světa – v podobě bookstagrammerů a miliónů jejich fanoušků.
Tito společenští influenceři kombinující vydávání knih s digitálními médii propagují krásu tisku – pořizují lifestylové fotografie knih nebo formou vlogů prezentují recenze románů. A tato kombinace tisku s digitální technologií není jen povrchní záležitostí spojenou se získáváním „lajků“ nebo shlédnutí. Digitální technologie se z původní opozice proměnila v cestu vpřed, která se vydávání tištěného obsahu nabízí. S digitálním tiskem přichází pro poskytovatele platebních služeb příležitost přidat určitou hodnotu svým stávajícím službám, nabízet nové služby a přilákat celou novou vlnu potenciálních zákazníků.
Společnost thebookseller.com odhaduje, že celková tržní hodnota evropského knižního vydavatelství představuje neuvěřitelných 36–38 miliard eur. Celkové výnosy z prodeje pro vydavatele v poslední době mohly ovlivnit fluktuace britské libry, ale za loňský rok vydělaly tištěné knihy pouze ve Velké Británii 1,7 miliardy liber z celkové hodnoty prodeje knih ve výši 2 miliardy liber.
Náhlý vzestup prodeje tištěných knih provází setrvalý stav popularity e-knih – které již bezpečně překonaly fázi oblíbenosti „nové hračky“. Podle agentury pro průzkum trhu Mintel bylo 54 % knih zakoupených během posledních 12 měsíců tištěných, zatímco pouze 24 % bylo digitálních. Společnost Mintel očekává, že prodej tištěných knih bude nadále stoupat, a do roku 2022 předpovídá obrovský, 25% nárůst, což by znamenalo raketový nárůst prodeje na 2,1 miliardy liber. Naproti tomu prodej e-knih, jejichž móda začíná slábnout, by měl zaznamenávat pouze „marginální“ meziroční nárůst.
Proč je tedy návrat tištěných knih tak výrazný? Jen Campbellová (@jenvcampbell) – bookstagrammerka/booktuberka, oceňovaná básnířka a autorka bestsellerů – vysvětluje, proč má tištěné knihy v takové oblibě:
„E-knihy jsou skvělé, když cestujete nebo potřebujete ušetřit místo a těm, kdo je potřebují, nabízejí fantastické funkce zvětšování textu. Ve světě, kde většinu činností provádíme online, však knihy nabízí z tohoto světa únik a jejich tištěná podoba se stává jeho hmatatelným ztělesněním.“
Jen Campbellová, básnířka, autorka a booktuberkaLidé moc rádi předpovídají, kdy nastane „konec knih“, k tomu ale rozhodně v brzké době nedojde.
Booktubeři a bookstagrammeři využívají platformy sociálních médií, jako je YouTube a Instagram, ke sdílení svých milovaných knih. Tento typ lifestylového obsahu se u dnešního digitálního publika těší masové oblibě – většina významných vloggerů dokázala dosáhnout statusu celebrit – a může mít neuvěřitelný dopad na obory, které podporují. „Diváci sledují doporučení na kanálech booktube a zjišťují, s kým mají stejný vkus. Já v poli s popisem u svých videí uvádím odkaz na doporučované knihy, kdyby si je někdo chtěl koupit. Prostřednictvím těchto odkazů si diváci koupí přibližně 600–800 fyzických knih za měsíc. Je to jen malý zlomek z celkového počtu knih, které lidé nakoupí na základě mých doporučení, protože mnoho lidí jde do knihkupectví nebo si knihy vyhledávají sami,“ říká Jen Campbellová.
Součástí úspěchu booktubingu/bookstagrammingu je způsob, kterým vyvažují vážně míněné recenze na knihy a skvělé snímky. Vypadat dobře je v digitálním světě, kde je online estetika vším, polovinou úspěchu. Umění a dovednost spojené s knihtiskem znamenají, že tradiční tisk může být na digitálních platformách vizuálně dokonalý a působivý.
Trendující hashtag „#shelfie“ je toho důkazem: trend sdílet fotografie knihoven přetékajících knihami je mezi bookstagrammery podstatné a tištěným knihám to dodává ohromnou fyzickou i emocionální hodnotu. Na rozdíl od digitálních knih jsou hmatatelnou věcí, kterou lze vlastnit a chlubit se jí.
Co si tedy takový booktuber/bookstagrammer myslí o budoucnosti tisku, když přijde řeč na publikování?
„Lidé moc rádi předpovídají, kdy nastane „konec knih“,“ říká Jen, „k tomu ale rozhodně v brzké době nedojde.“
Digitální knihtisk zjednodušuje pracovní postupy při tisku a nabízí flexibilní vydavatelské služby.
Objevte, jak mohou naše inovativní řešení novinového tisku pomoci vydavatelům uspět na digitálním trhu
Novátorská řešení tisku nabízejí dynamičtější, úspornější přístup časopisů a zvyšují účast čtenářů
Zjistěte, jak propukající skandály ohledně ochrany soukromí v digitální sféře vracejí zákazníky zpět k důvěryhodnému tisku.
Podívejte se, jak někteří výrobci tapet udávají vlastní trendy a řídí revoluci v oblasti digitálně tištěných tapet.