Produkt

Proč byste o programatickém tisku měli vědět

Přizpůsobitelný, měřitelný a téměř okamžitý

Campaign direct mail on table with computer, glasses and phone

Síla přizpůsobení

Zvěsti o úpadku tisku v průmyslu digitálního marketingu byly značně přehnané. Pravda je však taková, že ty samé programatické inovace, které pomohly k vytvoření digitálních reklam a marketingu, začínají značně ovlivňovat i tisk.

Díky pokrokům v technologii digitálního tisku pro pracovní postupy webového tisku a automatizované výroby již marketing v reálném čase není omezen pouze na onlinové nástroje, jako jsou např. vyskakovací reklamy, bannery a e-maily. Pro marketéry to znamená, že všechno, co lze personalizovat na internetu, lze nyní personalizovat i v tisku. Tomu inovátoři tisku říkají „programatický tisk“.

Díky integrovanému programatickému tiskovému řešení lze digitální data použít k vytvoření tištěné marketingové komunikace prakticky v reálném čase, od vytvoření po distribuci během 24 hodin.

Vliv programatického tisku může mít obrovský potenciál. Marketérům a poskytovatelům tiskových služeb poskytuje nespočet příležitostí ke spolupráci na multikanálových kampaních, které kombinují všechny výhody tisku s výhodami digitalizace, jako je například schopnost oslovit spotřebitele personalizovaným obsahem, který je přesně přizpůsoben jeho profilu.

Couple looking at post as they come through door

To nejlepší z obou světů

Zatímco koncept programatického tisku může být lákavý, kolem jeho uvedení do praxe koluje velká debata. Jsou marketéři schopní spojit schopnost digitálního marketingu osobně oslovovat spotřebitele s cíleným sdělením se schopností tisku stimulovat spotřebitele, aby se s těmito sděleními ztotožnili na hlubší emocionální úrovni?

Odpověď na tuto otázku poskytuje to nejlepší z obou světů – kampaň s využitím přímého tiskového marketingu, která kombinuje digitální marketing v reálném čase, nebo téměř v reálném čase. Nyní je to dosažitelné díky rozšíření programatického přístupu, který se používá v médiích s využitím funkce direct mailu (DM) a tisku.

Jak je uvedeno na webových stránkách State of Digital, programatické kupování médií „umožňuje vlastníkovi/značce přizpůsobit sdělení a kreativitu správné osobě ve správnou chvíli a ve správném kontextu s využitím postřehů značky o cílové skupině.“

S tímto přístupem jsou marketéři v pozici, ve které jsou schopni ve svých sděleních a médiích zajistit větší přesnost a personalizaci, což bude mít za výsledek efektivněji zacílené kampaně.

Kampaň Programmatic Mail spojuje online a fyzické kanály způsobem, který pravděpodobně významně zvýší návratnost investic.

– Mark Cripps ze skupiny The Economist Group

Dobrým příkladem je kampaň Programmatic Mail; koncept podporovaný poštovní společností Royal Mail ve Spojeném království, který lze shrnout jako přizpůsobenou, vyvolanou komunikaci se zákazníkem formou jeden na jednoho.

Nejlepší způsob, jakým lze podstatu konceptu Programmatic Mail vysvětlit, je prostřednictvím podrobného hypotetického scénáře. Zákazník, který již podal souhlas se sdílením kontaktních údajů, navštíví webovou stránku a prohlíží si její obsah. Tato akce vyvolá okamžitou, cílenou odezvu konceptu Programmatic Mail – předem navržené, personalizované sdělení je doručeno přímo ke dveřím zákazníka během 48 hodin.

Koncept snoubí hmatatelný a emocionální dopad poštovních zásilek se schopností digitálního zasílání personalizovaných sdělení. Jak již podotkl marketingový ředitel skupiny The Economist Group Mark Cripps: „Programmatic Mail je vzrušující nový koncept. Umožňuje hladkou spolupráci digitálního tisku a funkce direct mail a spojení online a fyzických kanálů způsobem, který pravděpodobně významně zvýší návratnost investic.“

Digitální tisk: programatický tisk se stává realitou

Programatický tisk by bez nejmodernějších řešení digitálního tisku a důmyslných automatizovaných produkčních postupů nebylo možné zrealizovat. Díky nim se však velmi krátké doby tvorby, produkce a distribuce stávají realitou. Tvorba souboru k tisku využívá software a aktuální variabilní data, a produkce tisku je digitální a automatizovaná.

Vysoce kvalitní cílený tisk 1:1 se nyní stává cenově výhodným pro rozsáhlé i skromnější kampaně. Díky tomu je digitální tisk vysoce atraktivním řešením pro marketéry, kteří chtějí oživit své kampaně, a vysoce lukrativní investicí pro poskytovatele tiskových služeb (PSP), kteří mají zájem rozšířit svou nabídku digitálního tisku.

V konečném důsledku programatický tisk vyvrací přesvědčení, že tisk je v přímém marketingu předurčen, aby nahradil digitální tisk. S 24hodinovým doručením cílených, digitálních marketingových materiálů vysoké kvality programatický tisk dokazuje, že je možné vytvářet datově řízené reklamní kampaně, které kombinují to nejlepší z digitálního a fyzického světa.

Marketéři využívající digitálních tiskových řešení mohou svým cíleným nabídkám vtisknout mimořádně důležitou emocionální přitažlivost. Zákazníci totiž fyzickou komunikaci vítají a oceňují stejně tak (ne-li více), jako interakci online.

Tisk rozhodně není mrtvý – je-li použit strategicky, může propůjčit život digitálnímu marketingu.

Autor: Tino Wägelein
Manažer rozvoje obchodu pro firmy společnosti Canon Europe


Související řešení

Prozkoumat podrobněji

Zjistěte, jak ve svém podniku můžete implementovat programatický tisk

PORAĎTE SE S NAŠÍM TÝMEM