5 tipů pro aranžování fotografií ve vašem domově

Zaznamenávání vzácných okamžiků v životě nebylo nikdy tak jednoduché, ale realita je taková, že většina z nás ukládá své fotografie online někam jinam nebo je pouze nechává ve svých fotoaparátech či telefonech a nic s nimi nedělá. Fotografie nejbližších osob, důležitých milníků a nezapomenutelných dobrodružství o dovolené bychom měli opatrovat, navíc představují dokonalý způsob, jak učinit prostor skutečně vlastním.

Spojili jsme se s odbornicí na interiéry a bloggerkou Daniellou de Lange z The Style Files, abychom vám přinesli pět tipů, jak můžete co nejlépe využít své oblíbené fotografie tím, že jim poskytnete zasloužené místo ve svém domově:

Tipy pro aranžování fotografií ve vašem domově od Danielly de Lange

© Danielle de Lange

Tip 1: Uspořádání a výběr fotografií

Existuje mnoho jednoduchých, a přesto atraktivních způsobů, jak být tvůrčí pomocí vytištěných fotografií, ale první, co potřebujete, je fotografie uspořádat. Snadnou cestou, jak to zvládnout, je průběžně odstraňovat špatné snímky a dobré fotografie pravidelně odesílat do cloudové služby, jako je irista od společnosti Canon. Vaše snímky budou nejenom bezpečně uloženy, ale služba irista seskupí vaše oblíbené fotografie při každém odeslání dávky, čímž velmi usnadní pozdější nalezení nejlepších záběrů.

Zvolte bohaté a nápadité snímky plné života, které se odpoutávají od obvyklých standardů, přemýšlejte o příběhu, který chcete vyprávět, a vyjádřete jej vybranými snímky. Tím zajistíte, že jakákoliv expozice na stěně nebo fotokniha bude mnohem poutavější a okamžitě vyvolá hřejivé vzpomínky na dobrodružství během dovolené.

Uspořádání a výběr fotografií

© Danielle de Lange

Tip 2: Výběr rámečků

Další cestou, jak své expozici fotografií dodáte charakter, je výběr vhodného typu rámečků. Stěny s fotografiemi jsou mnohem příjemnější na pohled, když se rámečky vzájemně doplňují, a nejsnazší cestou, jak toho dosáhnout, je držet se jedné barvy nebo textury. Můžete se například rozhodnout pro použití zcela černých nebo pouze dřevěných rámečků. Chcete-li doopravdy vyrazit dech, proč nezačít myslet nově a nevyzkoušet kovy, keramiku nebo kontrastní barvy.

Na domácím tisku fotografií je samozřejmě úžasné, že můžete snadno přecházet od jedné velikosti k druhé, takže můžete zvolit směs malých, středních a velkých rámečků, které nabídnou jinou cestu, jak okázale předvést váš jedinečný styl. Multifunkční zařízení Canon PIXMA MG7750 vytváří výtisky v různých velikostech (A4, A5, 20 × 25 cm, 10 × 15 cm, 13 × 18 cm), které odpovídají řadě různých standardních velikostí rámečků pro fotografie. Zkuste umístit matně vytištěnou fotografii do nezaskleného rámečku, aby přidala dotek něčeho odlišného do vaší expozice.

Výběr rámečků pro fotografie

© Danielle de Lange

Tip 3: Navržení galerie

Galerie představují dokonalou cestu k předvedení skupiny rodinných okamžiků a současně k okamžitému vylepšení výzdoby vašeho domova. Po vytištění fotografií a výběru rámečků přichází zábavnější část v podobě určení uspořádání fotografií.

Nejprve umístěte všechny rámečky na podlahu a přesouvejte je, dokud nenaleznete dokonalé rozmístění. Poté vyberte středový snímek (který by měl přijít na stěnu v úrovni očí) a začněte budovat kolem tohoto snímku. Zachováním stejné vzdálenosti mezi rámečky můžete dosáhnout symetrického vzhledu. Jakmile budete s výsledkem spokojeni, můžete rámečky postupně pověsit na stěnu.

Navržení nástěnné galerie fotografií

© Danielle de Lange

Navržení nástěnné expozice fotografií


Tip 4: Ještě větší kreativita

K vystavení fotografií nemusíte vždy používat rámečky. Dalším kreativním způsobem předvedení rodinných vzpomínek je vytvoření vlastních magnetických štítků. Snadno je vytvoříte vytištěním fotografií a nalepením přilnavých magnetických proužků na jejich zadní stranu.

Poté je volba na vás. Připevněte například fotografie na chladničku, abyste je mohli obdivovat v kteroukoli denní dobu, nebo použijte barvu na tabule s magnetickým podkladovým nátěrem a vytvořte obří magnetickou tabuli. Další zábavný prvek mohou představovat různé tvary z bílého kartonu, na které můžete psát.

Kreativní expozice fotografií na magnetické tabuli

© Danielle de Lange

Tip 5: Schraňování dětského umění

Jako rodiče milujeme umělecká díla našich dětí, ale většině z nás dochází místo pro jejich vystavení a hromada výkresů a obrázků se neustále zvětšuje. Pořízením fotografií uměleckých děl vašich dětí můžete zachovat jejich digitální verzi a hromady papíru můžete uložit jinam. Můžete také změnit rozměry původních uměleckých výtvorů a vystavit menší verze velkých děl. Proč nevytvořit koláž dětského umění připevněním řady malých fotografií uměleckých výtvorů na podložku a tu poté neumístit do jednoho velkého rámu. Nebo můžete vytvořit nástěnnou galerii s různými rámečky (viz tip číslo 2).

Příjemnou zábavu! Pamatujte si, že vystavování fotografií představuje fantastickou cestu, jak dodat stěnám více charakteru a připomenout si nezapomenutelné okamžiky strávené s nejbližšími osobami.

Přečtěte si více o Danielliných tipech pro aranžování vašeho domova v jejím blogu.