Pořizujte ostřejší snímky rychlých akcí

Pořízení skvělých akčních snímků, například městských surfařů na řece, snowboardistů nebo běžců, vyžaduje předvídavost. Především si musíte promyslet, co chcete zachytit, jak rychle se objekt pohybuje a odkud budete fotografovat. Podívejte se na video a přečtěte si o základech akční fotografie.

Pořizujte hodně fotografií a sledujte dění

Čím více snímků pořídíte, tím pravděpodobnější je, že se vám podaří snímek, jaký chcete. Nespouštějte oči z akce a snažte se nekontrolovat každý pořízený snímek, protože byste tak mohli přijít o dění před objektivem. Ve vrcholných okamžicích akce pořizujte místo jednotlivých snímků krátké série. Sekvenční režim neboli kontinuální snímání umožňuje většina digitálních zrcadlovek, bezzrcadlovek a kvalitních kompaktů i řada smartphonů. Skvěle se hodí pro závody, snímky rychlých sportů, tanečníků nebo surfařů.

Předvídejte další pohyb objektu a používejte průběžné zaostřování

Ať už fotografujete maraton v Londýně, surfaře v Mnichově nebo přátelské fotbalové utkání pět na pět, nechte objektu místo k pohybu a předpokládejte, kam se přesune. Pokud možno nastavte fotoaparát na průběžný režim zaostřování, na fotoaparátech Canon označovaný jako AI SERVO nebo SERVO AF, který zajistí automatické nastavení zaostření objektu, když se k vám bude přibližovat. Tuto funkci nabízí všechny digitální zrcadlovky, bezzrcadlovky a kvalitní kompakty Canon.

Zmrazit nebo ne?

Kouzlo zachycení pohybu je v rozhodnutí, zda pohyb zmrazit, nebo vyzkoušet pohyb zachytit rozmazaně při použití dlouhé rychlosti závěrky. Ve většině případů potřebujete získat ostrý, kontrastní snímek scény. Toho dosáhnete nastavením vysoké rychlosti závěrky. Hodnotu rychlosti je třeba zvolit podle rychlosti pohybu objektu. K ostrému zachycení pohybu auta a jeho kol většinou stačí 1/4000 s. K zachycení rekreačního běžce stačí 1/250 s. Můžete také vyzkoušet techniku sledování – pohybovat fotoaparátem souběžně s objektem. Tak získáte ostrý objekt na rozmazaném pozadí.

Dodejte dramatičnost zoomováním

Zkuste při akčním fotografování přitáhnout objekt pomocí zoomu, abyste zachytili dění. Pokud fotografujete lidi, dosáhnete vyšší působivosti zaostřením na obličej. Pokuste se zachytit výrazy lidí zabraných do akce nebo při snaze vstřelit vítězný gól.

Nastavením vyšší hodnoty ISO zachytíte více světla

Pokud nemáte k dispozici dost světla, zkuste zvýšit hodnotu ISO na 400, 800 i více. Nebo, nejste-li spokojení s výsledkem, přepněte na ruční režim a upravte nastavení clony. Pak nastavte f/4 nebo f/2.8, abyste zachytili co nejvíce světla. Budete tak moci fotografovat vyššími rychlostmi závěrky a získáte ostřejší snímky.

Vyzkoušejte si náš interaktivní zážitek městského surfaře zde.