Filmmaker advice from Nehemias Colindres

Rady pro filmaře od Nehemiase Colindrese

Fotograf a filmař Nehemias Colindres sdílí své nejlepší tři kurzy pro natáčení filmů: Natočení filmového portrétu, Rady pro filmaře a Objektivem kamery.

Filmování, jako každé jiné umění, lze zlepšit pouze opakováním. Klíčové je naučit se určit, co je dobré a co... prostě dobré není. 

Více než cokoli jiného se musíme naučit vytříbit si vlastní vkus. To je něco, co můžete udělat, pouze pokud filmujete a filmujete až do zhasnutí světel. 

Ze začátku žádný z mých vrstevníků nečekal, že něco dokáži, a myslím, že jsem toho od sebe moc neočekával ani já. To vše se změnilo po inspirativním rozhovoru s jedním z mých učitelů. Ten ve mě zažehl plamen, touhu být nejlepší. Nejsem možná ten nejtalentovanější filmař, ale mám dobrý styl a chci něco dokázat. To hodně znamená. 

Jedna věc, která vyzvedla mou práci na další úroveň, je porozumění tomu, jak se dělá dobré řemeslo, a poctivé plánování. 

Obvykle si každý záběr zmapuji v hlavě a sepíši si jej spolu s tím, který objektiv bych chtěl použít. Naprosto zásadní je mít cit pro každý objektiv a vědět, čeho lze pomocí konkrétního objektivu docílit. 

Kromě vkusu může vaši práci vyzvednout na další úroveň výběr silného objektivu. Také je důležité mít skvělý tým. To jsou vaši partneři a vy všichni byste měli být při každém záběru na jedné straně.

Pokud natáčím portréty, rád režíruji lidi v jejich vlastním prostředí. Mám pocit, že tak skutečně spojuji diváka s postavou. Portréty vždy filmuji pomocí 50mm objektivu. Mělká hloubka ostrosti vytváří úchvatné výsledky. 

Ale mám jedno doporučení, které je ze všech nejdůležitější: filmujte to, co máte rádi, a nedovolte nikomu, aby vám říkal, že to máte dělat jinak. Zbytek se díky tvrdé práci a s trochou štěstí určitě dostaví.