Časosběrné fotografování s Callumem Whiteleyem

Britský kameraman a autor projektu 24 hodin na odkrývá tři ze svých technik natáčení filmů: časosběrné snímky, pro snadné úpravy.

Vytváření a pořizování časosběrného filmu

Chcete-li zachytit běh času ve filmu, dobrým způsobem je použít časosběrné fotografování, kdy umístíte fotoaparát do jednoho místa a během určité doby nasnímáte sérii fotografií. Do Istanbulu jsem si s sebou vzal na pořizování časosběrných snímků nový slider Konova a svůj Canon EOS 5D Mark III.

Časosběrné snímky na Galatském mostě byly nasnímány pomocí systému Smart Motion. I když zapojení kabelů a nastavení pro snímání časosběrného videa vyžaduje trochu práce, jakmile jste hotovi, můžete pořizovat přibližně 10minutové časosběrné snímky v rozumných šesti až sedmisekundových intervalech.

Měl jsem fotoaparát nastavený tak, aby se na slideru posunoval v 3mm krocích a snímal každé tři sekundy. Na každém místě jsem pořídil okolo 200 snímků a mezitím jsem zkoumal a plánoval další sekvence.

Vždy se hodí mít v popředí záběru nějaký detail, protože vám dodá určitou perspektivu a zajistí, že neztratíte vjem pohybu.

Vyjíždění z okna, podél nějakého zábradlí nebo přes okraj budovy vždy nabízí zajímavé úhly pohledu a vašemu časosběrnému snímku dodá atraktivitu.

Při fotografování projektu 24 hodin na Galatském mostě byl semafor na rušné křižovatce perfektním místem pro zachycení obyvatel denně dojíždějících přes most. Byla tady spousta svislých objektů, které se daly využít pro najíždění, a také oblaka, která se s východem slunce rozplývala.

Po nasnímání série snímků do formátu RAW je budete potřebovat upravit a vytvořit z nich souvislý záznam v softwaru, jako je například After Effects. Snímání do RAWu znamená, že budete mít k dispozici extra rozlišení, se kterým si můžete hrát. Protože mělo časosběrné video z Istanbulu horizontální pohyb, chtěl jsem jej zvýraznit nějakým měřítkem a jemným pohybem v opačném směru.

V neposlední řadě byste také při snímání časosběrných sérií vždy měli být připraveni na změny počasí. Což jsem nebyl. Byl jsem v Istanbulu a musel si od pouličního prodavače čaje koupit papírové kapesníky a objektiv si vyčistit.