Tipy pro fotografování se zrcadlem

Zrcadla nabízejí rychlý a snadný způsob, kterým můžete své portréty obohatit o další rozměr. Seznamte se s našimi tipy na využití zrcadla, se kterými si užijete skvělou zábavu a získáte překvapivě zajímavé snímky.

Vyzkoušejte různá zrcadla a efekty. Zrcadla se pro fotografování výborně hodí, ať již ve studiu nebo doma. Jsou levná, dostupná ve všech tvarech a rozměrech a pro vylepšení portrétů je lze využít řadou způsobů.

Zachovejte jednoduchou kompozici a využijte barvu: tak jak vidíte na tomto surrealistickém portrétu s použitím jednoho zrcadla.

Autoportrét v zrcadle

Pokuste se do portrétů dostat co nejvíce světla, umožní vám to použít nízké ISO a omezit tak šum, a také použít vysokou rychlost závěrky, která minimalizuje vliv rozhýbání fotoaparátu.

Efekt nekonečna: V tomto příkladu vytvořil fotograf efekt nekonečného prostoru pomocí dvou zrcadel. Nakloňte zrcadla tak, abyste v záběru neměli sebe nebo odraz blesku.

Zrcadlové nekonečno

Hloubka ostrosti – omezte rozostření některých prvků na snímku přivřením clony na f/5,6 nebo méně. Získáte tak lepší ty části snímku, na které je zaostřeno – například když zaostříte na oči, nos a uši budou také ostré.

Položte zrcadlo na zem a pořiďte snímek. Převrácením snímku získáte opravdu zajímavý efekt.

Portrét v zrcadlové perspektivě

Režírujte své objekty – při práci s lidmi nezapomeňte udržovat dobrý vztah po celou dobu fotografování. Mluvte o svých myšlenkách a vyjadřujte se jasně, aby fotografované osoby mohly snadno následovat vaše instrukce. Nezapomeňte, že při tomto způsobu fotografování nemusí mít fotografovaná osoba představu, jak bude konečný výsledek vypadat. Pořiďte proto několik zkušebních snímků a předveďte je na displeji fotoaparátu – pomůžete tím pochopit celkový koncept. Jde o kreativitu, poslechněte si proto názory fotografovaných osob; pravděpodobně přijdou s pár dobrými nápady.

Experimentujte. Snímky jako tyto obvykle nesledují nějaký daný postup, ale vznikají zkoušením, co bude fungovat a co ne. Buďte připraveni, že vyzkoušíte mnoho různých úhlů a kombinací umístění zrcadel, než získáte výsledky, které se vám budou líbit. Jakmile najdete správný úhel, fotografujte, dokud nebudete mít pocit, že máte nejlepší možný výsledek.

Doufáme, že vám tipy na využití zrcadel při fotografování pomohou přijít na další nápady, jak vytvořit kreativní autoportréty. Nezapomeňte se o své vydařené snímky podělit a nahrajte je do galerie společnosti Canon.