hero-header.jpg

Objektivem Nehemiase Colindrese

Fotograf a filmař Nehemias Colindres sdílí své nejlepší tři kurzy pro natáčení filmů: Natočení filmového portrétu, Rady pro filmaře a Objektivem kamery.

Když jsem začal přemýšlet o tomto projektu, okamžitě mne to zaujalo. Prožít 24 hodin v Berlíně a objektivem zachytit srdce a duši tohoto města.

Navíc jsem si konečně chtěl vyzkoušet kameru Canon EOS C300, o které jsem toho tolik slyšel. Bylo proklamováno, že jde o významné vylepšení modelu Canon EOS 5D Mark III, ale já chtěl na vlastní kůži vyzkoušet, co umí, nikoliv pouze prostřednictvím vašeho kurzu Vimeo. Chtěl jsem vidět, jestli se hodí pro můj styl filmování.

Použil jsem tedy kameru Canon EOS C300 i kameru Canon EOS 5D Mark III a také starší sadu objektivů Canon K-35 s pevnou ohniskovou vzdáleností. Obvykle rád používám starší objektivy, takže jsme byli opravdu ohromeni kvalitou skla a snímků, které jsme byli schopni vytvořit.

Co se týče konkrétní scény, neměli jsme příliš možnost určovat, co by se mělo v záběru odehrávat. Museli jsme být připraveni nafilmovat cokoliv. Mohli jsme s účastníky natočit několik klíčových portrétů. To dalo filmu daleko větší atmosféru.

Při snímání tanečnice jsme také museli být velmi pohotoví, protože její tanec je mnohem více založený na interpretaci než na pevné choreografii. Dokázal jsem ji omezit v určitých aspektech, abych získal konkrétní záběry a pohyby, ale v podstatě jsme pobíhali kolem ní a jen se snažili udržet kameru a ta musela odvést svoji práci.

V této scéně nám velmi pomohlo snímat vše při rychlosti 50 snímků za sekundu, protože některé její pohyby byly tak rychlé, že by je jinak diváci nemuseli zaznamenat. Rychlost se také velmi hodí k jejímu stylu. Při střihání filmu jsme byli navíc schopni více zdůraznit emoce.

Celý film jsme natočili během jednoho dne. Na začátku jsme seděl se Stevem Ellerym – byznysmenem hrajícím v poslední scéně – a vyložil mu, co po něm chci. Ale neřekl jsem, jak si myslím, že by to mělo skončit.

Vždy nechávám prostor pro všechny ty krásné chyby, které mohou pozvednout film na vyšší úroveň. Mladí pankáči byli všichni z ulice a já je pouze nechal dělat věci, které normálně dělají. Obvykle stříhají jeden druhému vlasy a já se rozhodl, že to nafilmuji. Celkově jsem chtěl pouze pozorovat tyto mladé lidi a jejich životní styl, aniž bych do toho příliš zasahoval a myslím, že si vedli skutečně dobře.

Na konci jsem měl pocit, že kamera Canon EOS C300 je zcela určitě krokem vpřed. Pokud ale chcete být flexibilní, doporučil bych také kameru Canon EOS 5D Mark III, jelikož nabízí skvělou flexibilitu při slabém osvětlení.