Pět inspirujících nápadů pro vaše fotky v roce 2016

Nový rok přináší zajímavé příležitosti, abyste ze svého fotoaparátu získali maximum, a to díky pořizování snímků okamžiků, které by vás dříve ani nenapadlo zaznamenat. Nechte se inspirovat svými přáteli a rodinou, novými (nebo starými) místy, která navštívíte, a také novými zážitky. Zde je pět inspirujících nápadů, které podpoří vaši kreativitu, a tipy, které vám pomůžou zachytit kouzelné okamžiky.

1. Nádherné scenérie

Když budete venku, budete mít spoustu příležitostí k objevení kouzelných okamžiků. Vydejte se ven a využijte přirozené světlo k fotografování svých nejbližších na krásných místech. Udělejte si denní výlet na pláž nebo se několik hodin toulejte po lese. Vydejte se do kopců nebo jen vyjděte do nejbližšího parku. Zjistíte, že svěží vzduch a okolní příroda vám pomohou vytěžit z vašich fotografických dovedností co nejvíc.

Mój cały świat by Izabela Łabędzka

Mój cały świat, Izabela Łabędzka

Chcete si udržet motivaci po celý rok? Vyberte si místo, které má pro vás a vaši rodinu zvláštní význam, a v diáři poznačte datum, kdy jej znovu navštívíte. V létě si připravte piknikový koš a v zimě si s sebou vezměte horkou čokoládu, ale nikdy nezapomeňte na fotoaparát a zaznamenávejte, jak se během roku mění pozadí i vaše rodina.

2. Sportovní akce

V této roční době chce hodně lidí zlepšit svou fyzickou kondici a žít zdravěji. Zaměřte se na to, abyste na fotkách zdůraznili pocit energie – čím více krve, potu a slz, tím lépe. Ať už jde o zápas ragby vašeho synovce, místní fotbalové utkání nebo bruslení s dětmi, sportovní události jsou vždy plné vzrušujících okamžiků, které vašim fotkám dodají na živosti a intenzitě.

Mountainbiker i regn od Gorma J. Siigera

Mountainbiker i regn, Gorm J Siiger

Proč také nevyužít fotky pro záznam cesty k vašemu zdravějšímu já? Možná jste doběhli o něco dále, objevili novou cyklostezku nebo jste konečně zvládli náročnou jógovou pozici. Ať už jste dosáhli čehokoli, zachyťte ten okamžik, ať se na něj příští rok můžete znovu podívat a stanovit si nový cíl.

3. Bzukot davu

Akce, na kterých je hodně lidí, mohou představovat bohaté pozadí pro vaše fotky. Zachycení vzrušení davu na jediné fotce může být náročné. Zkuste si pohrát se zaostřením, zachyťte jednotlivce a nechte je vyniknout. Zamiřte na velké festivaly nebo si najděte menší, místní, které se vyznačují svéráznou atmosférou.

Zombiewalk Düsseldorf by Daniel Mundstock

Zombiewalk Düsseldorf, Daniel Mundstock

Mimo by Juan Carlos Arizmendi Garillete

Mimo, Juan Carlos Arizmendi Garillete

Pokud je mezi vašimi předsevzetími do nového roku na předním místě zlepšení fotografických dovedností a cestování, vyberte si pět festivalů po celé své zemi (nebo dokonce v zahraničí), které navštívíte. Porovnávejte kulturu, skupiny lidí a barvy a zachyťte své zážitky fotoaparátem.

4. Pouliční podívaná

Vaše město – nebo nějaké nové – je plné zajímavých věcí, které můžete vyfotografovat a které opravdu navozují atmosféru místa. Toulejte se městem i s fotoaparátem a uvidíte, čeho všeho si všimnete. Hledejte zajímavou architekturu, starou i novou. Vydejte se na místní tržiště a zachyťte zářivé barvy a pozoruhodnosti. Pouliční umělci a hudebníci vždycky upoutají dav a přinášejí skvělé okamžiky, které můžete vyfotit.

Snooping in Split by James Wilkinson

Snooping in Split, James Wilkinson

Chcete mít po celý rok dostatek inspirace? Podívejte se na naše měsíční výzvy v galerii a využijte témat pro kompozici snímků svého města. Výběr tématu vám pomůže zaměřit se na oblast, která možná potřebuje větší zlepšení, jako například práce s rychlostí závěrky nebo pořizování černobílých snímků.

5. Nový pohled na svět

Váš rok bude plný inspirujících okamžiků, takže se nezapomeňte připravit, abyste je mohli zaznamenat. Také přemýšlejte o tom, jak v roce 2016 můžete dělat věci jinak. Můžete změnit perspektivu a váš svět bude najednou plný zajímavých a nových úhlů. Případně pořizujte snímky v různých denních dobách a zaznamenejte, jak se světlo mění. Když si budete dávat takovéto výzvy, pomůže vám to pokračovat v rozvíjení vašich fotografických dovedností a vytěžit z fotek v roce 2016 to nejlepší.

Winterswijk bij de tijd, Bertie Willemsen

Winterswijk bij de tijd, Bertie Willemsen

Sdílejte to nejlepší z roku 2016

Jak rok běží, mějte na mysli své fotografické cíle. Čím více budete fotografovat, tím více se toho naučíte. Nezapomeňte se také podívat na naši galerii, kde můžete sdílet, prohlížet a hodnotit fotografie spolu s dalšími fanoušky značky Canon.

Navštivte galerii