Vaše fotografie, naše oblíbené: „Portréty v městském prostředí“

Lidé ve městě obvykle mají co vyprávět a naše výzva od vás vyžadovala, abyste zachytili jednotlivce v kontextu jejich městského prostředí. Z mnoha příspěvků, které jsme obdrželi, vyčníval snímek Jimmyho Marra „Vespa Eddie“ pořízený v londýnské čtvrti Camden Town. Jimmy vysvětluje výzvy, kterým čelil při pořízení snímku, ukazuje několik svých dalších snímků a přibližuje příběh, který se za nimi skrývá.

Zachycení módy a kultury ve městě

Jako dítě, které vyrůstalo v 70. a 80. letech, jsem byl obklopen různými mladými kulturami s velmi specifickými styly. Obrovský význam měla móda a hudba, lidé vypadali velmi odlišně, často až extrémně. V 80. letech bylo často vidět stoupence novoromantismu s krajkami a volánky, pankáče v džínách s řetězy, drsné milovníky reggae ve výrazných oděvech, rockery oděné v kůži a gotiky s make-upem.

To je něco, co dnes moc nespatříte. Mladí dnes zřejmě přijali korektní uniformní styl hlavní třídy, a z davu tak vyčnívá pouze několik jednotlivců menšiny, která se svým stylem odlišuje.

Když jsem se vydal na portrétní fotografování do čtvrti Camden, chtěl jsem najít lidi, kteří stále věří spíše ve svůj vlastní styl, než že by se smířili s mainstreamem.

Portréty od Jimmy Marra

Vypořádání se s výzvami

Oslovit cizince s žádostí, aby zapózovali pro portrét, pro mě byla zpočátku bizarní zkušenost. Byl jsem si jistý, že mě ve většině případů odmítnou. Avšak překvapilo mě, že naprostá většina lidí byla polichocena, trpělivá a podporovala mě.

Potřeboval jsem své objekty vyfotografovat také tak, jak jsem je našel. Musel jsem se toho hodně naučit. Do té doby jsem fotoaparát používal téměř výhradně za dobrého osvětlení a nikdy jsem se vlastně nemusel trápit s pozadím. Nyní jsem musel věnovat mnohem více pozornosti ruchům v pozadí, osvětlení, kompozici a nasměrování osob, které souhlasily, že mi budou modely.

Získání snímku „Vespa Eddie“

Vespa Eddie v Camdenu od Jimmy Marra

Ten večer, kdy jsem pořídil tento portrét Eddieho se skútrem Vespa, už téměř doznělo denní světlo. Vracel jsem se ke svému autu a chystal se na cestu domů, když jsem zaslechl vzdálený zvuk skútru Vespa. Měl jsem štěstí, skútr projel okolo mě a zastavil u benzínky. Letmo jsem zahlédl řidiče, tak jsem přešel silnici, abych se mohl podívat lépe.

Eddie vypadal zcela autenticky, souhlasil s portrétním snímkem a povolil mi použít snímek, jak budu chtít. Za tu dobu, co jsem s ním strávil, jsem poznal, že mu fotografie není cizí. Když jsem se snažil nastavit externí blesk, byl trpělivý.

Tato fotografie byla pořízena při slábnoucím denním světle ve špatně osvětlené části čerpací stanice. Použil jsem externí blesk, který mi podržel ochotný prodavač, který stál napravo od mého objektu ve vzdálenosti asi jeden a půl metru. Nastavil jsem ho na poloviční výkon a světlo rozptýlil pomocí malého softboxu z ruky. Pořídil jsem několik zkušebních snímků a pomocí histogramu na obrazovce LCD a vyhodnocení nastavení jsem provedl jen několik drobných změn.

Mám pocit, že je tento snímek nadčasový a zachycuje portrét odlišného jednotlivce v kosmopolitním městě.

Sdílení fotografií

Pokud se chcete o svoji fotografii podělit prostřednictvím služby Showcase, stačí vaše snímky poslat do galerie. Pak již jen počkejte, zda vás kontaktujeme! Příležitost máte každý měsíc, takže vezměte svůj fotoaparát – je jedno, jaký máte – a buďte tvůrčí. Pošlete nám svůj snímek a podělte se o něj se všemi.