Vaše fotografie, naše oblíbené: velice rychlá fotografie

Inspirovali jsme se skijöringovým dobrodružstvím Franca Mora a vyzvali jsme vás, abyste nám ukázali, jak vytvoříte drama pomocí zachycení velice rychlých objektů. Z našich oblíbených fotografií jsme vybrali dvě a fotografy jsme poprosili, aby nám přiblížili jejich příběh. Oba použili vysokou rychlost závěrky, aby zachytili objekt v pohybu, jeden v přírodním prostředí a druhý v prostředí domácím.

Paul Phillips: Flight of the blue tit

Paul Phillips: Flight of the blue tit

„Nedávno jsem si koupil fotoaparát Canon 5D Mark III s objektivem 70–200mm f/4 USM. Když jsem si přečetl návod, hned jsem si chtěl vyzkoušet, co dokáže vysoká rychlost závěrky. Znal jsem místo, kam jeden starý muž chodí každý den krmit ptáky.

Scéna, kdy se ptáci přilétají nakrmit, byla skvělou příležitostí, jak se seznámit s fotoaparátem a sadou objektivů. Zvláště jsem chtěl vyzkoušet možnost stabilizace obrazu.

Zásadním problémem bylo nastavení záběru, protože jsem si nebyl jistý, při jakém nastavení bude daný objekt zachycen nejlépe. Bylo třeba zvážit, jakou rychlost závěrky a jaké automatické zaostřování nastavit pro tak malého a nepředvídatelného ptáka, tak jsem použil přednastavení pro pohybující se objekty. Také jsem se musel dostat blízko k objektu, takže jsem se posadil na zem asi tři metry od těch malých jedlíků. Po chvíli si ptáci na mou přítomnost zvykli, i když kvůli hluku závěrky občas popolétli. Potom jsem trpělivě čekal, chystal jsem si fotoaparát na svůj vysněný snímek, abych dosáhl výsledku, o který mi šlo. Nakonec jsem použil objektiv při 200 mm s rychlostí závěrky 1/1000 a citlivostí ISO 200.

Dopolední barvy v daném místě objekt ideálně osvětlovaly. Už se mi asi nikdy nenaskytne příležitost, abych tenhle snímek zopakoval, poněvadž pravděpodobnost, že by se všechny potřebné proměnné znovu spojily, je jako kdybych měl dvakrát vyhrát v loterii!“

Filippo Fania: Falling lemon

Filippo Fania: Falling lemon

„Vyfotografoval jsem ten snímek doma v kuchyni, což je možná trochu překvapivé. Snažil jsem se dokázat, jak mohou být některé situace probíhající ve velké rychlosti – jako například citron padající do vody – krásné, když je zachytíte ve správném okamžiku. Použil jsem staré akvárium a nastavil záběr za pomoci stativu a jednotky pro spouštění blesků se dvěma světly na každé straně, aby osvítila zčeřenou vodu.

Použil jsem režim Av (priorita clony) na svém fotoaparátu Canon EOS 550D s objektivem 50mm f/1.8.“

Připojte se k fotografické výzvě tohoto měsíce

Rádi bychom zjistili, jak vidíte svůj svět právě vy. Zkuste se zapojit do našich měsíčních fotografických výzev. Téma pro tento měsíc naleznete v naší galerii. Nezáleží na tom, jaký fotoaparát máte. Prostě jej popadněte, najděte si nějaký příběh a sdílejte svůj pohled na svět s ostatními.