Vaše fotografie, naše oblíbené: zima při slabém osvětlení

V tomto měsíci jsme vás vyzvali, abyste se teple oblékli a co nejvíce využili slabého zimního osvětlení k vytvoření úžasných snímků. Požádali jsme autory tří našich oblíbených fotografií, aby nám přiblížili jejich příběh.

Javier Pavia Barajas: Crepusculo

Javier Pavia Barajas: Crepusculo

„Tento snímek jsem pořídil na hoře Floyen s výhledem na Bergen v Norsku. Je to jeden z nejoblíbenějších turistických cílů. Rád chodím se svým fotoaparátem Canon, když sněží, ale nikdy předtím jsem se neodvážil na takovou výpravu. Byl jsem trochu ztracený, když jsem se svým přístrojem šplhal nahoru ke slunci.

Rád chodím na takové výlety sám, pomáhá mi to se koncentrovat a zaměřit na svůj snímek. Navzdory chladnému počasí se moje túra určitě vyplatila a získal jsem tento záběr nad městem, které při zimním osvětlení vypadá nádherně.”

Marga Straver: Wolf in de mist

Marga Straver: Wolf in de mist

„Tento snímek jsem vyfotografovala v oblasti Biotop Wildlife Park v Německu blízko vesnice Vehlingen. V parku kolem jezera žije ve svém přirozeném prostředí mnoho evropských divokých zvířat, například vlci, losi, zubři a rysi.

Byl leden a počasí bylo mizerné. Pršelo a byla tam velká mlha. Mezi stromy jsem uviděla pět vlků. Náhle jeden vyskočil na spadlý starý strom. Tento snímek se mi podařilo zachytit z mého skrytého místa, kde jsem celý den čekala na správný záběr.

Kvůli slabému světlu jsem musela použít nižší rychlost závěrky a vyšší citlivost ISO než obvykle. Doufám, že se tam ještě vrátím na jaře, kdy bude lepší počasí a osvětlení. Jedna vlčice byla březí, takže až je snad zase uvidím, budou mít mladé!”

Guillermo Garcia: Mountain Church

Guillermo Garcia: Mountain Church

„Island je rájem milovníků noční fotografie. Pozorovat a fotografovat polární záři v přírodě je zážitek, na který nikdy nezapomenu. Záři jsem zachytil v noci v listopadu, když nebyla předpovězená. Snímek jsem pořídil na úpatí hory Kirkjufell blízko města Grundarfjörður Lake.

Měsíc byl téměř v úplňku a obloha byla jasná. Rozhodl jsem se pro jednoduchou kompozici s rozpukaným ledem vpředu a horou uprostřed. Asi v 11 hodin večer jsem zpozoroval na obloze zelený bod, který byl postupně viditelnější. Pocítil jsem neuvěřitelné nadšení, protože úsvit nabýval na intenzitě a délce a přitom vytvářel nad horou Kirkjufell téměř perfektní oblouk.

Abych zachytil okamžik polární záře, použil jsem ruční režim, s expozicí 2,5 sekundy při světelnosti f/2,8 a citlivosti ISO 3200.”

Připojte se k fotografické výzvě tohoto měsíce

Guillermo, Marga a Javier na svých snímcích zachytili krásu slabého světla. Chtěli bychom vidět svět vaším objektivem. Zkuste se zapojit do naší fotografické výzvy tohoto měsíce. Vezměte si fotoaparát, prozkoumejte město a zde nahrajte.