burano-italia-estelle-moreau.jpg

Vaše fotografie, naše oblíbené: Moje město

Od Stockholmu po Soul, od Portlandu po Palau – tento měsíce jste nám poslali snímky z celého světa a umožnili jste nám prostřednictvím jedné fotografie nahlédnout do vašeho města. Tady je výběr našich oblíbených míst ze snímků, které jste sdíleli v naší galerii.

Estelle Moreau: Burano, Italia

Estelle Moreau: Burano, Italia

„Burano je ostrov v Benátské laguně na severu Itálie. Mentalitu ostrova, která se vyznačuje přívětivostí a otevřeností, dokonale vyjadřují domy plné barev. Když se procházíte jeho malými uličkami, uvědomíte si, o co je jeho atmosféra uvolněnější než v Benátkách. Díky rozmanité a malebné architektuře, tichému prostředí a odvodňovacím kanálům se Burano zdá být od své větší a slavnější sestry velmi daleko. Ostrov je také dobře známý pro výrobu krajky – složité řemeslo se do tak pěkného města hodí.

Tento snímek jsem pořídila poté, co jsem se jeden dlouhý den procházela po Benátkách a Muranu. Davy turistů na mě působily negativně, ale když jsem se dostala na ostrov Burano, cítila jsem, že se moje nálada zlepšila. Toto místo má tak pozitivní vliv na lidi, kteří chodí po jeho dlážděných cestách: zdá se, že místní obyvatelé i návštěvníci mají stále úsměv na tváři.

Pobuďte zde jedno odpoledne a určitě tu pozitivní atmosféru pocítíte. Když jsem odjela, cítila jsem se šťastná a plná energie. Byla jsem ráda, že jsem před návratem do mého šedivějšího a průmyslovějšího světa zažila tohle místo překypující barvami.“

Robert Jakab: Pécs in Fog, Hungary

Robert Jakab: Pécs in Fog, Hungary

„Ve městě Pécs je počasí vždy proměnlivé. Je to malé město v jižním Maďarsku, které je mým domovem. Tuto fotografii jsem pořídil jedno brzké lednové ráno, když se architektura hlavního náměstí právě vynořovala z mraků. Můžete vidět jasná světla radnice, která září v mlze, a také úchvatnou měděnou kopuli mešity Pasha Qasim.

Abych se na fotografování připravil, předem jsem sledoval předpověď počasí a pak jsem zamířil na horu nalézt dokonalý výhled. Můj fotoaparát dobře snášel chlad a téměř každá fotografie, kterou jsem toho rána pořídil, byla ohromující.

Ve městě Pécs žije pohromadě mnoho etnických skupin. Během dětství jsem bydlel blízko kaple, kterou vidíte na fotografii. Nyní bydlím přímo vedle mešity. Pro mě tento snímek shrnuje úžasnou kulturní rozmanitost tohoto města.“

Renzo Oroboncoidi: Genova gabbiani affamati

Renzo Oroboncoidi: Genova gabbiani affamati

„Tuto fotografii jsem pořídil, když jsem navštívil přímořské město Janov. Je domovem nejrušnějšího přístavu v Itálii. Doufal jsem, že se mi podaří zachytit rozmanitou charakteristiku města a ukázat kontrast mezi starými budovami, ulicemi města a mnoha úzkými uličkami, když jsem si všimnul těch racků. Snášeli se dolů na zeď, kde sbírali kousky chleba, které tam nechala jedna paní. V tomto snímku za soumraku je hodně dramatu. Když se podíváte do dálky, můžete si také všimnout záře západu slunce, která se odráží ve vodě u Janova.“

Připojte se k fotografické výzvě tohoto měsíce

Každý z těchto fotografů nám ukázal malý okamžik ze svého života a nám se líbilo si je prohlížet. Zkuste zachytit svůj jedinečný pohled na život. Nechte se inspirovat tématem tohoto měsíce v naší galerii a poté sdílejte své snímky. Mohli byste se objevit v našem příštím vydání.

Odeslat fotografie