Zachycení okamžiku

K získání dokonalého snímku u akční fotografie je důležitá jak příprava, tak cit pro správný okamžik. Co se fotografování sportu týče, musíte dobře znát dané prostředí, abyste byli ve správnou chvíli na správném místě a se správným vybavením k zachycení správného okamžiku. Snažte se navštívit místo konání před samotnou akcí, abyste si rozmysleli, kde a jak získáte ty nejlepší záběry.

Také musíte být obeznámeni se sportem, který fotografujete. Pokud například fotografujete fotbalový zápas, snažte se odhalit systém v pohybu. Je mnohem snazší pořídit dobrý snímek, pokud dokážete s mírným předstihem předvídat, co se asi stane.

Někdy se věci dějí tak rychle, že ani nemáte čas zareagovat. Aktivujte režim kontinuálního snímání a inteligentní průběžné automatické zaostřování. Pak fotoaparát namiřte na objekt a zahajte sledování stisknutím tlačítka spouště do poloviny. Když tlačítko spouště stisknete úplně, fotoaparát pořídí sekvenci zaostřených snímků, které zvýší vaše šance na pořízení dokonalého snímku.

Rychlost se u různých modelů fotoaparátů liší. Fotoaparát EOS 7D Mark II například disponuje speciálně vyvinutou jednotkou závěrky a zrcadlového systému i obrazovým procesorem DIGIC společnosti Canon, což vám umožňuje fotografovat neuvěřitelnou rychlostí deset snímků za sekundu.

Akční fotografie – zachycení okamžiku