ocean view at sunset

FOTOGRAFIE KRAJIN

Tajemství fotografování mořských scenérií

Působivý kontrast pobřeží a moře, tvary, které vytváří světlo odrazem od vody, a dramatické změny počasí dělají z mořských scenérií obzvláště oblíbenou tematiku pro fotografy krajin. Pořídit dokonalou fotografii může být náročné, věnujete-li však trochu času tomu, abyste porozuměli načasování, zaujetí správných pozic a kompozici, budete odměněni úžasně kreativními snímky.

Práce se světlem – Zkušené fotografy krajin odlišuje od těch příležitostných jediná věc – pochopili, jak funguje světlo, a oceňují jeho přínos. Výběr té nejlepší denní doby je při fotografování mořské scenérie nesmírně důležitý, neboť se intenzita, směr a barva světla přes den neustále mění.

Dokonalé načasování – Neexistuje žádná „správná doba“, ale fotografování brzy ráno a pozdě večer během „zlaté hodiny“ či „modré hodiny“ s sebou přináší zajímavé barvy.

Vliv počasí – Vliv na vaše fotografie mořských scenérií má odjakživa i to, co se děje na obloze a v moři. Počasí může být pro snímek mořské scenérie opravdu zajímavým prvkem, ať už jde o jemné a řídké zlatavé obláčky, nebo hrůzostrašné bouřkové tmavé mraky. Opět platí, že neexistuje nejvhodnější počasí, za kterého lze fotografovat. Avšak naučit se vnímat zajímavé motivy počasí a umět z nich po stránce fotografií vytěžit co nejvíce je velmi cenné.

Zachycení pohybu – Vytvoření dojmu pohybu může obohatit jinak průměrnou fotografii mořské scenérie. Dvěma klíčovými oblastmi, na které je nutné se zaměřit, jsou poměrně pomalé moře a nebe. Zachycení jejich pohybu vyžaduje pomalou rychlost závěrky a stabilizátor fotoaparátu, například stativ.

Nízká citlivost ISO a clona (velké clonové číslo f/) umožní používat delší rychlost závěrky a při snímání po dobu více než 30 sekund využívat dálkovou spoušť závěrky. Sledujte, jak se mraky a voda pohybující se směrem k pláži rozprostírají do hedvábně jemného barevného nádechu. Zároveň také můžete použít závěrku s extra velkou rychlostí k zachycení jednotlivých kapek driftových vln.

Související články
TRAVEL PHOTOGRAPHY

FOTOGRAFOVÁNÍ NA CESTÁCH

Letenky, pas, fotoaparát: 10 fotografických tipů, které musíte vyzkoušet

Podívejte se na naše tipy ohledně pořizování působivějších fotografií z cest, se kterými uděláte dojem.

SEASCAPE PHOTOGRAPHY

FOTOGRAFOVÁNÍ POBŘEŽNÍCH SCENÉRIÍ

Fotograf pobřežních scenérií a akčních snímků

Podívejme se, jak Steve vnímá pobřežní krajinu i akční scény a jak dokáže vytvořit své úchvatné snímky.

LANDSCAPE PORTRAITURE

PORTRÉTY KRAJIN

Zakomponováním lidí dodáte novou dynamiku

Norského fotografa Johnnyho Haglunda vždy přitahovala divoká, odlehlá, mystická místa.

Zajímavější snímky – Prosté snímání moře a obzoru někdy nevede ke zcela působivým snímkům. Snímek musí obsahovat něco, co člověka, který si jej prohlíží, zaujme a učiní fotografii o něco zajímavější.

Pátrejte po způsobech, jak zachytit mořské scenérie s využitím objektů v popředí. Člověkem vytvořené objekty jako vlnolamy, čluny, mola a majáky tvoří kontrast s okolní přírodou, zatímco přírodní prvky jako skalní oblouky, pilíře, sloupy, kameny vaše fotografie obohatí v případě, že se chcete zaměřit na chlouby přírody.