Připravte se na digitální budoucnost tisku

Polygrafický průmysl nyní zažívá díky období oživení trhu s digitálním tiskem výrazný posun. Zjistěte, jak může společnost Canon pomoci poskytovatelům tiskových služeb zareagovat na tuto novou a lákavou příležitost v tomto odvětví.

Prepare for a digital print future

V odvětví tisku se situace rychle mění a téměř každodenně se objevují nové příležitosti. Před nedávnem se zdálo, že růst digitální komunikace nic nezastaví – a že tisk už vlastně nebude vůbec potřeba. V současné době se ale začíná projevovat odklon spotřebitelů od digitálních kanálů a jejich návrat k tiskovinám.

Tiskárenské produkty jsou nyní médiem, které se liší a daří se mu oslovit cílovou skupinu. Také rostoucí poptávka po individuálním přizpůsobení a tisku na vyžádání posiluje zájem o digitální aplikace.

Digitální tisk mění odvětví tisku a je velmi pravděpodobné, že v následujících měsících a letech stále více odběratelů tiskovin a poskytovatelů tiskových služeb pozná, že digitální technologie současnosti jsou praktickou a často velmi žádoucí alternativou k ofsetovému tisku. Společnost Canon v uplynulých šesti letech investovala do výzkumu, který může pomoci společnostem zabývajícím se tiskem rozpoznat nabízené příležitosti.

Potenciální výhody

Zákazníkům – ať už jsou jimi spotřebitelé nebo firmy – nabízí digitální tisk pozoruhodnou praktičnost. Mohou si objednávat digitální tiskové úlohy online podle potřeby a z místa, které jim vyhovuje. Mají také možnost zadat u dokumentů přesnou velikost písma, řádkování a podobně. Pak si je mohou nechat vytisknout, zpracovat a dokonce dodat v době, která by byla při klasickém využití objednávkových formulářů a front ofsetového tisku nedosažitelná.

Představa, že digitální tisk se vyznačuje nedostatečnou kvalitou, už jednoduše není na místě. Technologie pokročila do bodu, kde výsledný tiskový výstup a nabízené možnosti jsou přinejmenším srovnatelné s alternativami ofsetového tisku. Ve spojení s širokým sortimentem zajímavých papírů, které většina špičkových společností zabývajících se digitálním tiskem v současné době využívá, má výsledný produkt velký potenciál zákazníky příjemně překvapit, a ne zklamat.

Řadu z nich také potěší možnosti individuálního přizpůsobení a variability, které digitální tisk nabízí. Společnosti mohou využívat široké spektrum dat, od historie nákupů až po demografické údaje a dokonce přesné lokality, k dodávce maximálně cílených tištěných materiálů. Marketing tak lze daleko přesněji zaměřovat a zásadně zvyšovat míru odezvy. Řada maloobchodních prodejen například zjistila, že velkou úspěšnost mají reklamní poukazy individuálně vytvářené podle nákupních zvyklostí jednotlivých zákazníků.

A pak jsou tu výhody z hlediska nákladů pro společnosti zabývající se tiskem jako takové. Nemusí už tisknout velké objemy zakázek, než se provoz vyplatí. Mohou proto významně snížit skladové zásoby a všichni pak mohou těžit z nižších nákladů na pronájem a menšího množství odpadu.

Začínáme

Pokud jste se dosud nepřipojili k revoluci tvořené digitálním tiskem, jak můžete začít? Prvním krokem je rychle jednat. Konkurence už tuto příležitost odhalila a spustila marketing, pomocí kterého seznamuje s možnostmi digitálního tisku vaše zákazníky. V podstatě můžeme v současnosti pozorovat vznik nového typu firem, které se zaměřují výhradně na digitální tisk, a získávají v oboru nezanedbatelný tržní podíl.

Dalším krokem je rozhodnout, jaké digitální aplikace mohou vašim zákazníkům zajistit co nejefektivnější komunikaci a představují proto pro vaši společnost největší růstový potenciál. Je tou správnou volbou propagace v různých médiích? A co malosériové publikace? Nebo byste se snad měli pustit do tisku na objednávku či nabídek tisku přes web?

Promluvte si se svými partnery a získejte co nejvíce informací. Jde o důležité otázky a zásadní rozhodnutí, ale tuto příležitost už nemůžete ignorovat.

Získejte svou kopii!

Přihlaste se zde a získejte tištěnou nebo e-mailovou kopii dokumentu Think Digital.