Objevte se svým kompaktním fotoaparátem kouzlo abstraktní fotografie

Kurz pro kompaktní fotoaparáty

Získejte kontrolu
Fotoaparáty PowerShot a IXUS jsou nabité technologiemi, které umožňují automatické fotografování. Pokud však chcete pořizovat opravdu skvělé fotografie, pak musíte vzít ovládání automatických systémů do svých rukou. Jedině tak budou totiž výsledné kompozice odpovídat vašim představám.

Leo Hidalgo – Stín za oknem

Leo Hidalgo – Stín za oknem Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Hrátky se zaostřováním

Nejlepší je začít tak, že zaostřovací bod přesunete mimo střed záběru. Pak fotoaparát přepněte do ručního režimu. Fotografovaný objekt nastavte do středu záběru a tlačítko spouště stiskněte do poloviny. Držte tlačítko spouště namáčknuté a upravte kompozici snímku podle potřeby. Nakonec jen domáčkněte spoušť a snímek je hotový.

Nebojte se velkých cílů

Režim Krajina, který se automaticky nastaví při výběru režimu Smart Auto, umožňuje fotografovat scény s ostrými detaily v celém záběru. Zásluhu na tom má rozšířená hloubka ostrosti. Můžete tak zachytit větší část scény, ať už fotografujete ve městě nebo v přírodě.

Když

fotografujete krajinu, zkuste do popředí zakomponovat nějaký prvek, který scénu vyváží. A nezapomeňte, že snímky krajin můžete pořizovat také v orientaci na výšku.

Hra světla a stínu

Světlo je základním stavebním kamenem fotografování. Až pochopíte, jak se v záběru formují stíny a světlá místa, budete zase o krok blíž k lepším fotografiím. Když se slunce ráno nebo pozdě odpoledne téměř dotýká obzoru, stíny mají protáhlý tvar, který přidá vašim snímkům na působivosti. Tak se může prostředí, které v poledne není ničím zvláštní, díky světlu z nízkého úhlu proměnit v zajímavou stínohru. Místo, kde jste narazili na úžasné stíny, můžete vyvolat pomocí funkce GPS přes mobilní telefon, kterou najdete v mnoha kompaktních fotoaparátech s připojením Wi-Fi, a vydat se pro pár nových fotografických úlovků.

Hiroyuki Takeda – Modré stíny

Hiroyuki Takeda – Modré stíny Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Výrazné barvy

Při fotografování krajiny váš snímek skutečně vynikne, když budou klíčové barvy výrazně syté. Sytost barev můžete zvýšit pomocí funkce Mé barvy. Tak třeba na snímcích přírody se sytost zvyšuje u modré oblohy nebo vody a zeleně, což jim vdechne život a atraktivitu.

Zašlete svůj snímek do naší galerie

Pokud jsme vás inspirovali k zachycení snímku z jiné perspektivy, podělte se s námi o své snímky v galerii služby You Connect. V této galerii vystavujeme a sdílíme naše oblíbené snímky odeslané členy komunity Canon.