Využití podzimního světla

Tipy pro kompaktní fotoaparáty

Příchod podzimních barev vyloženě vybízí k procházkám s fotoaparátem. Nižší poloha slunce během dne dodává světlu teplý a jemný nádech, což je pro pořizování fotografií ideální. Příchod chladnějších nocí také znamená vyšší šanci na výskyt ranní mlhy, takže se vydejte do světa a pořiďte snímky města nebo krajiny v mlze, než ji slunce rozptýlí.

• Používejte přiblížení
• Vyberte si jeden obličej
• Tipy pro fotografování portrétů v interiérech
• Zvyšte sytost barev
• Zvolte si AF bod
• Foťte ve stínu

Používejte přiblížení

Když chcete pořizovat portrétní fotografie během časného podzimního světla, je důležité zachytit objekt nejlepším možným způsobem. Výsledky jsou kvalitnější, pokud objekt přiblížíte, i kdybyste se od něho museli trochu vzdálit. Větší přiblížení zplošťuje obličejové rysy a snímky vypadají lépe.

Vyberte si jeden obličej

Systém detekce obličeje dokáže na fotografiích rozpoznat více tváří. Pokud je objekt vaší portrétní fotografie v davu lidí, ujistěte se, že jste jeho obličej vybrali jako primární cíl. Po výběru ho bude fotoaparát při úpravě kompozice sledovat a kontrolovat, zda je zaostřený a správně exponovaný.

Tipy pro fotografování portrétů v interiérech

Podzimní počasí může být nepředvídatelné a někdy bude nutné fotit v interiéru. Najděte okno a zahalte ho kusem bílé sítě nebo tylu, abyste rozptýlili světlo. Umístěte objekt tak, aby světlo z okna dopadalo na jednu stranu jeho obličeje, a poté ho požádejte, aby lehce otočil hlavou a podíval se z okna. Jeho obličej bude nyní rovnoměrně ozařovat jemné světlo. Nezapomeňte na fotoaparátu vypnout blesk a držet ho pevně, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.

Podzim-Listí-Barvy Maple Basin – Catherine
Práva: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Zvyšte sytost barev

Nastavením fotoaparátu na jasné a syté barvy můžete vytvářet výrazné poutavé fotografie časného podzimu. Žluté, červené a zlaté odstíny podzimní krajiny se často odrážejí více než zelené, takže podexponováním kompenzace expozice fotoaparátu o –1/3 nebo –2/3 dosáhnete jasnějších a sytějších barev. Také můžete vyzkoušet funkci „Mé barvy“, pokud je dostupná. Vyberte možnost Živé pro jasné a syté barvy.

Zvolte si AF bod

Při fotografování portrétů, krajin nebo měst je nutné sledovat místo zaostření fotoaparátu. Využití více AF bodů se v mnoha případech hodí, když však fotíte konkrétní kompozici a potřebujete přesně zaostřit na oko objektu, jeden bod je mnohem spolehlivější. Na fotoaparátu IXUS nebo PowerShot přejděte do nastavení a zkuste experimentovat s různými dostupnými body zaostření.

Foťte ve stínu

Podzimní sluneční paprsky mohou být večer velmi silné a nepříjemné pro objekt vaší portrétní fotografie. Navíc mohou na fotografiích umocnit výrazný kontrast a tmavé stíny. Pořízením fotografie ve stínu stromu nebo budovy dosáhnete mnohem lepších výsledků, protože objekt nebude mhouřit očima. Díky světlému pozadí za objektem bude navíc snímek působivější.