Natáčení pohybu s videokamerami LEGRIA

Tip pro videokamery LEGRIA

K zachycení pohybu na fotografiích je nutné zvolit zmrazení akce NEBO umožnit kreativní rozmazání, které na fotografiích vyjádří představu pohybu. Směr, kterým se vydáte, závisí na tom, co chcete fotografií divákům říci. Zachycení emocí na obličeji tenisty ve zmrazeném okamžiku předá odlišné poselství než snímek, jenž ukazuje rozmazaný pohyb přes celý kurt. Oba přitom mohou být stejně působivé.

Ať používáte jakýkoli fotoaparát, existuje řada technik pro efektivní zachycení pohybu, vyjádření kreativity a sdělení příběhu prostřednictvím fotografií. Brian Worley, lektor společnosti Canon, vysvětluje, jak co nejlépe využít schopnosti fotoaparátu. Poodhalil nám také užitečné tipy pro natáčení s videokamerami LEGRIA.

Pohyb-kolečkové-brusle_body.jpg

Použití kombinace statických záběrů a záběrů pořízených sledováním

Pořizování filmů je celé o pohybu, přičemž existují různé způsoby zachycení pohybu pomocí videa. Pohybující se objekt může projít nebo projet přes snímanou scénu, zatímco fotoaparát zachová nehybný, statický záběr, nebo se fotoaparát může pohybovat a sledovat pohybující se objekt.

K vytvoření zajímavějších filmových záznamů použijte kombinaci statických záběrů a záběrů pořízených sledováním.

Pokud filmujete objekty, které se opakovaně pohybují předvídatelným způsobem, jako jsou atleti běžící dokola po běžecké dráze, pak si předem naplánujte, jak událost zachytíte.

Chcete-li vytvořit kontext scény, je vhodné začít širokoúhlým záběrem a poté přepnout na bližší záběr, ale přitom udržet fotoaparát v pevné poloze.

Jakmile probíhá závod, zkuste kombinovat záběry pořízené pohybujícím se fotoaparátem a záběry pořízené fotoaparátem v pevné poloze. Ujistěte se také, že jste připraveni zachytit rozhodující finiš.

Možná dáte přednost snímání širšího záběru cílové čáry, aby zahrnoval všechny závodníky běžící k cílové čáře, ale buďte připraveni přesunout fotoaparát a sledovat vítěze oslavujícího svůj triumf po skončení závodu.

Dodejte filmům na zajímavosti pohybem fotoaparátu

Filmy lze učinit zajímavějšími s využitím pohybu fotoaparátu. Pokud je objekt také v pohybu, pak naplánujte snímání statických záběrů i záběrů pořízených sledováním.

Statické záběry často vyžadují držení fotoaparátu v nehybné poloze, ale při použití metody krátkých klipů je s trochou praxe poměrně jednoduché zachytit klipy i z ruky. Nezapomeňte, že širokoúhlý záběr bude vypadat méně nestabilní než záběr zblízka. K pořízení dokonalého statického záběru je nejlepší použít stativ nebo jinou podpěru.

Obvykle je nejlepší začít statickými záběry. Začněte širokým záběrem, abyste vytvořili kontext události nebo objektu. Nechte akci rozběhnout a objekt nechte opustit záběr. Jakmile se objekt začne pohybovat, sledujte jej pohybem fotoaparátu stejnou rychlostí, abyste udrželi hlavní objekt ve stejné části záběru. V praxi to může být docela obtížné, ale udržujte klipy relativně krátké. Krátké klipy dodávají upraveným filmům větší pocit rychlosti.

Zachyťte pohybující se detaily pomocí záběrů pořízených statickým i pohybujícím se fotoaparátem. Zaostřením na malý pohybující se detail scény pořídíte klip filmu, který po vložení mezi jiné klipy výborně doplní celý příběh. Pokud je objektem běžící atlet, pak pořiďte klipy s detailními záběry bot a nohou.