Changing City Night

Objevte se svým kompaktním fotoaparátem kouzlo městské fotografie

Kurz pro kompaktní fotoaparáty

Fotoaparáty IXUS a PowerShot se skvěle hodí pro focení měst a jejich obyvatel ve dne i v noci. Díky své malé velikosti se vám snadno vejdou do kapsy nebo batohu a jejich pestrá paleta režimů snímání vám umožní pořizovat kreativní přirozené snímky.

Měnící se město – dopravní ruch

© Johan Liénard

Změna zaostření

Ve velkých městech, kde je plno lidí, může být těžké zaostřit na vzdálené objekty. Fotoaparátu často ve výhledu překáží bližší objekty, a tak zaostří na ně. Modely IXUS například vždy automaticky zaostřují na nejbližší objekt. Na přelidněných místech ale často chcete přiblížit vzdálenější objekty.

Nejnovější modely IXUS nabízí proměnlivé zaostřovací body, zoom bodu AF a souvislé AF, a umožňují tak pořizovat ostré snímky čehokoli – od velkých davů přes portréty pohybujících se lidí až po krásné detaily života ve městě.

Nádherné snímky dělají malé detaily

Měnící-se-město-sv.-Pavel-2

Katedrála svatého Pavla a most Millenium objektivem Alana Keatinga

Jedinečné fotky města často dělají malé detaily. Dobrým tipem je třeba navštívit místní tržiště a vyfotit prodávaný sortiment i jeho prodejce.

Kromě toho, že vyfotíte věci, které jinde neuvidíte, můžete zachytit delikatesy, kterými je dané město proslulé, jako třeba sevillské pomeranče, pařížské bagety nebo berlínské bratwursty.

Tip: U menších objektů vyberte režim Makro nebo Detail stisknutím tlačítka zaostřování (označené obrázkem kytičky nebo symbolem MF) a přibližte se k danému objektu, aby vyplnil celý záběr.

V režimu Smart Auto fotoaparát přepne do režimu Makro automaticky. Asi sekundu fotoaparátem nehýbejte a v pravém horním rohu obrazovky by se měla ukázat ikona kytičky.

Fotografování stejné scény v různou denní dobu

Zkuste jednu část města vyfotit v různou denní dobu a zachyťte proměny jeho životního tempa.

Pokud máte dost času, vyberte si ve městě jedno místo, navštivte ho několikrát za sebou a zachyťte, jak se mění jeho návštěvníci a světlo. Abyste vystihli, jak se město mění, stačí často tři nebo čtyři snímky pořízené s rovnoměrným odstupem.

Fotografování pohybujících se objektů

Při focení pohybujících se objektů, jako třeba lidí jdoucích po mostě nebo náměstí, držte fotoaparát pevně a zkuste vypnout blesk. Fotoaparát nastaví nižší rychlost závěrky a zdůrazní pohyb objektu. U tohoto typu snímků se vyplatí fotoaparát umístit na pevný povrch, abyste předešli jeho rozhýbání. Pokud máte fotoaparát PowerShot a cítíte se při focení „pevní v kramflecích“, zkuste experimentovat s režimem priority závěrky (Tv). V tomto režimu budete moct nastavit rychlost závěrky a popustíte uzdu své kreativitě.

Měnící-se-město-pohyb-3

Hemžení harlemského metra objektivem Ericha Poola

Buďte připravení

Nezapomeňte se na celodenní focení města řádně připravit. I ten nejkrásnější snímek totiž nepořídíte bez nabité baterie a dostatku místa na paměťové kartě.

Zašlete svůj snímek do naší galerie

Pokud jsme vás inspirovali k zachycení měnící se tváře města během jednoho dne, podělte se s námi o své snímky v galerii služby You Connect. V této galerii vystavujeme a sdílíme naše oblíbené snímky odeslané členy komunity Canon. Nahrajte své fotky.