Portrait-Two-Boys

Naše oblíbené styly portrétních fotografií

Říkali jste si někdy, proč některé portréty tolik vynikají mezi jinými?
Fotograf Miles Willis, který používá fotoaparáty Canon, vybral několik svých oblíbených snímků v galerii Canon a svěřil se nám, proč ho tak zaujaly:

Portrait-Two-BoysDos miradas, Manuel Vilches Benitez

Manuel Vilches Benitez tady odvedl opravdu skvělou práci, protože se mu podařilo zachytit tyto dvě děti naprosto přirozeně. Kompozičně je snímek také velmi dobrý. Všimněte si, jak Manuel úmyslně ořízl vršek hlavy chlapce, protože tak dostal jeho oči na snímku výše – do místa odpovídajícího zlatému řezu – a dosáhl velmi působivého uspořádání. Ve spojení s dokonalým zaostřením na chlapcovy oči tak vzniká místo skutečně přitahující pozornost. Doplněno jednoduchým pozadím s příjemnou strukturou a tlumenými barvami to dává opravdu moc příjemný snímek.

Buďte připraveni jít blíže, a hlavně při fotografování dětí se vyplácí jít také níž, na jejich úroveň. Pokud chcete dosáhnout přirozeně působících portrétů, může být nejdříve potřeba prohodit pár slov.

Portrait-Poppies-GirlPoppies, Anna Heupel

Tento úžasný portrét v přirozeném světle od Anny Heupel skvěle využívá sluneční paprsky pozdního odpoledne. V tomto období krátce po východu slunce nebo před jeho západem (často se označuje jako „zlatá hodinka“) se mění barva světla slunce ze žluté na oranžovou a červenou. Vzniká teplé, příjemně působící světlo, které se hodí pro portréty.

Pokud budete fotografovat proti slunci a expozici nastavíte podle stínů, vytvoří se za modelem světelná záře, díky které fotografovaný před pozadím krásně vynikne.

Anna umístila fotografovanou osobu doprostřed záběru a trochu ztmavila rohy, aby nasměrovala oči diváka na objekt zájmu a zvýraznila sluneční paprsky v makovém poli.

Hledejte zajímavé světlo, hlavně ráno a večer, a sledujte, jaký vliv toto světlo má na vaše portréty.

Portrait-Couple-In-Black-and-WhiteWedding Guest, Graham Hunt

Tajemstvím dobré fotografie ve stylu momentky je zachycení klíčového okamžiku. Grahamu Huntovi se to na tomto snímku výborně podařilo.

Výraz zvědavosti v obličeji fotografované osoby vzbuzuje dokonalý dojem zachycení snímku bez toho, aby si nějak zvlášť uvědomovala přítomnost fotografa.

Sluneční paprsky prosvítající laťkami vytváří neobvyklý světelný obrazec, který ještě podtrhuje černobílé provedení dodávající tomuto snímku ještě větší rafinovanost.

Při fotografování momentek nebo portrétů na ulici mějte fotoaparát připravený a zapnutý, abyste dokázali pořídit snímek během zlomku sekundy.

Portrait-Group-JumpSpringen in Athen, Beate Korn

Skupinové portréty mohou patřit k nejtěžším úkolům. Pokud jen požádáte skupinu, aby se postavila do řady, je výsledkem obvykle velmi statická kompozice a skupina se nemusí cítit dobře, což ke vzniku zajímavého snímku nepřispěje.

Řekněte lidem ve skupině, aby něco dělali, tak jako to udělala Beate v tomto příkladu – výskok do vzduchu představuje skvělý způsob, jak vdechnout fotografii život. A určitě přijde také smích a úsměvy. Když budete lidem říkat, kam a jak se mají postavit, musí mít všichni ničím nerušený výhled na fotoaparát, jinak by na konečném snímku nebyli vidět.

Rozestavte lidi do různých výšek, abyste narušili rovnou linii – a pořiďte hodně snímků, protože v rozhodujícím okamžiku určitě vždycky někdo mrkne.