Sports Action Jump

Pozdvihněte své fotografování akce na novou úroveň

Kurz pro kompaktní fotoaparáty

Tipy a techniky pro kompaktní fotoaparát

  • Přiblížení
  • Správné načasování
  • Energie
  • Nastavení správného režimu
  • Sledování objektu
  • Nenápadní hrdinové

Přiblížení

Pokud jste příliš daleko a potřebujete svůj objekt zvětšit, je lepší použít ruční přiblížení a digitální zoom si ponechat spíše v záloze, protože při něm může dojít k pixelizaci obrazu. Na velkých akcích, například na stadionu nebo v hale, osvítí blesk jen dvě tři řady lidí před vámi, takže je lepší jej vypnout.

Správné načasování

Nejlepší snímky jsou ty, které jsou pořízeny ve správný okamžik. Pokud například splynete s tempem tenisového zápasu, zjistíte, že hráč při podávání na okamžik zpomalí – a právě v tu chvíli je ideální příležitost, protože míček je na okamžik v klidu.

Tip: Uzamkněte zaostření na cílovou čáru a držte tlačítko závěrky napůl stisknuté. Když se pak závodníci dostanou k dramatickému finiši, stačí stisk lehce zesílit.

Energie

Není žádným překvapením, že pořizování velkého množství snímků vyžaduje velkou energii baterie. Doporučujeme proto vždy si s sebou brát záložní, nabitou baterii. Často se hodí i náhradní karta.

Jeremy – Up in the air
Práva: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Nastavení správného režimu

Ideální režim je Priorita závěrky AE (Tv) nebo Sport (pokud je tento režim u vašeho fotoaparátu k dispozici). První z těchto režimů umožňuje vlastní nastavení rychlosti závěrky, druhý provádí veškerá nastavení automaticky.

Tip: Když se někdo pohybuje velmi rychle směrem k vám, je těžké ho sledovat. Zkuste předem zaostřit na místo, kde očekáváte akci, a stiskněte tlačítko závěrky do poloviny. Když se akce dostane do požadovaného místa, zesílením stisku ji ihned zachytíte.

Sledování objektu

Podívejte se, zda má fotoaparát v nabídce funkci SERVO AF. Když je tato funkce aktivní, fotoaparát průběžně sleduje pohybující se objekt a dbá o jeho přesné zaostření. Doporučujeme tuto funkci aktivovat ještě před tím, než se objekt dostane do ideální pozice.

Nenápadní hrdinové

Skvělé sportovní snímky nezachycují jen slavné vítěze. Důležité jsou drobné detaily – mečbol, emoce konkrétního fanouška v davu – které dodávají vašemu pohledu na danou událost hloubku a plnost. V takovém případě je ideální nastavení Standardní nebo Auto.