Sea-Kite-Surfer

Akční snímky vodních sportů

Tipy pro kompaktní fotoaparáty

Surfování, jízda na kajaku a další vodní sporty představují úžasné příležitosti k fotografování. Vzrušení, vodní tříšť, skoky, otočky a rychlost vyžadují pro získání skvělých výsledků hodně úsilí a trpělivosti. Přinášíme vám několik tipů pro pořizování lepších snímků a tisk výsledných fotografií, až se vám je podaří pořídit.

• Používejte vodotěsné pouzdro
• Kombinujte fotografie a krátké filmové klipy
• Používejte průběžné zaostřování
• Zachyťte davy

Sea-Kite-Surfer Agilité entre ciel et mer, Yannick Rosaz
Práva: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Používejte vodotěsné pouzdro

Chcete-li svůj fotoaparát ochránit před vodou a pískem na pláži, použijte některé ze speciálních vodotěsných pouzder vyráběných společností Canon. Tato pevná pouzdra vám umožní fotografovat pod vodou do hloubky až 40 metrů, takže písek a cákance vody už nebudu žádný problém. Pouzdra jsou také opatřena několika utěsněnými tlačítky, takže zůstává přístupné ovládání funkcí fotoaparátu.

Vřele doporučujeme pustit se do díla s plně nabitou baterií fotoaparátu a paměťovou kartou s dostatkem volného místa, abyste pouzdro nemuseli během fotografování otevírat. Několik malých sáčků se silikagelem v pouzdře omezí výskyt vlhkosti.

Kombinujte fotografie a krátké filmové klipy

Fotoaparáty IXUS a PowerShot umožňují snímat jak fotografie, tak video. Skvěle se hodí pro fotografování sportů nabitých rychlými akcemi.

Můžete se zaměřit na pořizování statických fotografií, několik krátkých filmových klipů ale pomůže příběh oživit. Řada fotoaparátů je vybavena speciálním tlačítkem pro záznam videa, díky kterému lze jednoduše zahájit nahrávání videozáznamu jako alternativy k fotografiím. Obě formy pak můžete sdílet na svých oblíbených sociálních sítích.

Udržujte zaostření na požadovaném objektu pomocí průběžného zaostřování

Někdy není snadné udržet rychle se pohybující objekt ostrý. Kompaktní fotoaparáty často zaostří na fotografovaný objekt a potom zaostření zablokují. Pokud se objekt pohybuje, je také obtížnější rychlé zablokování zaostření. Některé z našich nejnovějších fotoaparátů jsou vybaveny nastavením zaostřování Servo AF, které umožňuje průběžné sledování objektu. Režim Servo AF se ideálně hodí pro fotografování sportů a akčních snímků. Pokud je fotoaparát vybaven režimem Sport, jsou v něm nastavení fotoaparátu upravena k zachycení rychlých akcí.

Zachyťte i davy

Čím větší máte k dispozici zoom, tím lépe se vám podaří zachytit vzdálené objekty na snímcích v dostatečné velikosti. Zkuste ale i opačný přístup, pořídit záběry s širší perspektivou a zachytit to prostředí a davy obklopující sportovce. Pokud se podíváte do novin, budou jen na několika snímcích detaily sportovních výkonů zblízka. Na řadě dalších budou záběry zachycující širší sportovní kontext místa konání a davů fanoušků. Je důležité pořídit i takovéto snímky, a fotoaparáty PowerShot / IXUS se pro tento typ snímků skvěle hodí.