Ambasadoři společnosti Canon: Jonathan a Angela Scottovi

Podstatou evropského programu ambasadorů společnosti Canon je partnerství s některými předními světovými fotografy, kteří jsou mistry svého řemesla a se společností Canon sdílejí vášeň pro skvělé snímky. Každý měsíc popisují pozadí svého fotografování a to, jak vytvořili konkrétní fotografie.

Jonathan a Angela Scottovi se usadili v Keni a jsou jediným párem, který individuálně získal cenu Wildlife Photographer of the Year pro nejlepšího fotografa roku divoké přírody. Napsali řadu úspěšně se prodávajících knih, ale snad nejvíce se proslavili jako průvodci seriálu Deník velkých kočkovitých šelem (Big Cat Diary) televize BBC.

AM_Page_1_02
© Jonathan a Angela Scottovi. Ambasadoři společnosti Canon
Fotoaparát EOS-1Ds Mark II, objektiv EF 100–400 mm f/4,5–5,6L IS USM, expozice 1/250 s, f/5,6, ISO 200
„Zlatá hodina kolem východu slunce maluje vzory mezi listím pomocí prosvítajícího světla.“

Jste zcela oprávněně známí jako „lidé velkých kočkovitých šelem“. Nemáte pocit, že úkol dodat vždy zvláštní snímek, na vás vytváří tlak?
„Jsme rádi za skutečnost, že jsme se stali slavní našimi snímky lvů, levhartů a gepardů. Ale pro naše fotografování je toho k dispozici mnohem více, a když plánujeme naše cesty, přesvědčujeme se také, zda budeme mít hodně příležitostí pro další skvělé snímky. Cítíme se stejně jako doma při fotografování tučňáků a ledovců v Antarktidě nebo tygrů v Indii, zatímco filmujeme stěhování pakoňů hřivnatých zpět domů do oblasti Masai Mara nebo pořizujeme reportáž o náboženském festivalu v Bhútánu. Je to vše o plánování dopředu a poté o schopnosti přizpůsobit se realitě na zemi.

„Například naše poslední cesta do národního parku Ranthambhore v Rádžasthánu v Indii se uskutečnila trochu ve špatném ročním období pro pořizování fotografií – doufali jsme, že budeme filmovat tygry pro televizní seriál s tím, že zrovna pořídíme první sérii snímků. Začínalo období sucha, které se neshodovalo s dobou, kdy byli místní tygři s mláďaty nejvíce vidět. Doufali jsme v něco více než v portréty a věděli jsme, že i při více než 30 vyjížďkách za pozorováním divoké zvěře podstupujeme boj o získání jediného památného snímku tygra.

„Plánovali jsme, jaké další záběry bychom mohli pořídit během našeho pobytu. Naprosto zbožňujeme Ranthambhore a ostatní příležitosti k fotografování, které jsou nekonečné, zvláště během časného rána a pozdního odpoledne. Takže v některých dnech, kdy bylo pozorování tygrů zvláště nepravděpodobné, jsme požádali našeho průvodce, aby nás vzal do zcela odlišných oblastí parku, abychom mohli fotografovat podivuhodné ptáky a nádhernou krajinu.“

Na tomto snímku je zachycena podzimní atmosféra. Je v Indii stejný podzim jako v Evropě?
„Tím, že žijeme v Africe, jsme si nyní velmi zvykli na dvě dešťová a dvě suchá období bez podzimu, ale Indie má čtyři období, včetně monzunu a podzimu. Teplé barvy vyvolávají samozřejmě podzimní atmosféru, zvláště pokud byly vyfotografovány časně ráno a se světlem osvětlujícím zezadu, což je skvělý způsob, jak vytvořit náladu a atmosféru.

„V dnešní době neexistuje žádná omluva pro to, že jste nepřipravení pro fotografie, v jejichž pořízení doufáte. Prohledávání Internetu vám přesně sdělí, jak budou krajina a počasí pravděpodobně vypadat a kdy je nejlepší doba ke spatření tygrů. Je snazší plánovat snímky, které chcete, a přijít na nejlepší způsob, jak je získat.“

1   2  3

spacer
					image