Použití režimů scény

Použití režimů scény

Použití režimů scény

Použití režimů scény

Použití režimů scény

Můj nový EOS 1200D, průvodce 2: Seznámení se s fotoaparátem

Tak už jste se vydali ven a svým fotoaparátem pořídili nějaké skvělé snímky. Snad vám při fotografování zajímavých a působivých snímků pomohl náš první průvodce, kde jsme si povídali o kompozici.

V tomto průvodci se blíže seznámíme se samotným fotoaparátem a podíváme se na nové funkce a nastavení, které vám pomůžou posunout kvalitu snímků na novou úroveň.

Doufáme, že v našem průvodci načerpáte inspiraci a pořídíte ještě kreativnější fotografie. Nezapomeňte ke svým snímkům připojit hashtagy #MyNewCanon #CanonSceneModes a pochlubte se jimi na Facebooku společnosti Canon.

Převezměte kontrolu

V posledním průvodci věnovaném kompozici jsme vám jako dobrý odrazový můstek navrhli „zelený obdélník“ na voliči režimu snímání. Tento režim (oficiálně nazvaný Automatický inteligentní scénický režim) nastaví plnou automatiku a fotoaparát pak určí všechna nastavení za vás.

I v automatickém režimu dosahuje fotoaparát skvělých výsledků. Čas od času ale nezachytí danou scénu přesně tak, jak byste chtěli. Pro tyto případy je užitečné vědět, jak nespoléhat na automatiku a vzít ovládání fotoaparátu EOS více do vlastních rukou.

Stáhněte si aplikaci

Guide 2 - Image 6.jpg

Pronikněte do základů fotografování s digitální zrcadlovkou a poznejte lépe svůj fotoaparát.

Přepněte na režimy scény

Seznámení se s fotoaparátem – Canon

Režimy scény představují skvělý způsob, jak fotoaparátu říct, co se chystáte fotografovat. Daný režim nastavíte otočením voliče režimu snímání na jednu z ikon. (Viz kapitola Režimy scény)

Seznámení se s fotoaparátem – Canon

Přepnutím na režim Portrét dosáhnete atraktivních tónů pokožky a rozostřeného pozadí, které soustředí veškerou pozornost na fotografovanou osobu. (Viz kapitola Snímek podle volby prostředí)

Tento režim se vám bude hodit třeba při fotografování vašich blízkých. Fotoaparát pak bude vědět, že má nastavení upravit tak, aby odpovídalo portrétní fotografii. Zdůrazní například objekt oproti rozostřenému pozadí a upraví barvy a tóny, aby pokožka i vlasy vypadaly přirozeně.

Seznámení se s fotoaparátem – Canon

K pořízení této série snímků fotograf využil režim scény Sport. Průběžně zaostřil na pohybující se objekt a stisknutím a podržením tlačítka spouště pořídil řadu fotografií za sebou.

K fotografování pohybujících se objektů využijte režim Sport. Ten fotoaparátu řekne, aby rychle zaostřoval, a nastaví rychlé kontinuální snímání stisknutím spouště. Kromě fotografování dětí, sportovců nebo zvířecích miláčků oceníte tento režim také když jste sami v pohybu, například při pořizování snímků z jedoucího vlaku.

Povyšte své fotografování na novou úroveň

Teď už víte, jak je výhodné nespoléhat jen na automatiku. Zkuste si tedy na základě fotografovaného objektu vybrat svá vlastní nastavení. Pokud rádi necháváte vyniknout objekty oproti rozostřenému pozadí, ukážeme vám, kde upravit příslušná nastavení.

Nastavte volič režimů na CA nebo Kreativní automatický režim. Stisknutím tlačítka Q na zadní straně fotoaparátu otevřete nabídku. Tady nastavíte „prostředí“ – barvu a tón, rozostření pozadí (kolik z pozadí zůstane zaostřeno) a pořizování více snímků za sebou v režimu řízení/samospoušť. (Viz kapitola Pořizování skupinových snímků)

Seznámení se s fotoaparátem – Canon

Důkladněji rozostřené pozadí na druhém snímku soustředí pozornost na hlavní objekt, v tomto případě na sochu.

Pokud chcete mít lepší přehled o tom, jak jednotlivé funkce ovlivní výsledný snímek, přepněte na režim živého náhledu a pomocí tlačítka Q procházejte jednotlivé nabídky. Změny pak uvidíte v „přímém přenosu“. Úplné informace o jednotlivých položkách a popis jejich umístění najdete v aplikaci EOS 1200D průvodce. Více se dozvíte v aplikaci průvodce.

Seznámení se s fotoaparátem – Canon

Úpravou scény a okolního světla zachytíte pestřejší barvy a vyfotografujete malebnější západy slunce.

Když vezmete ovládání fotoaparátu do vlastních rukou, budete mít nejen dobrý pocit, ale také pořídíte lepší snímky. Spolu se svým fotoaparátem můžete dosáhnout krásných výsledků. A když pochopíte jeho funkce a naučíte se je ovládat, bude to velký krok kupředu.

Režimy scény

Můžete si vybrat z různých režimů scény: Detail, Sport, Portrét, Krajina a Noční portrét.

Kreativní režimy snímání

Fotoaparát může pracovat v částečně nebo i plně ručních režimech, kterým se říká kreativní režimy snímání. V těchto režimech budete mít přístup ke všem funkcím a nastavením fotoaparátu. Na vaší cestě k ručnímu ovládání narazíte na rychlost závěrky, clonu, citlivost ISO a další technické aspekty fotoaparátu. Než na kreativní režimy přepnete, nejdříve se s těmito aspekty a jejich funkcemi seznamte. Podrobněji se jimi budeme zabývat v dalších průvodcích.

Snímek podle volby prostředí

V jakémkoli režimu scény můžete vzhled svých fotografií ještě vylepšit. Pomocí tlačítka Q a tlačítek rychlého výběru upravíte nastavení snímků podle prostředí a světla nebo scény.

Více se dozvíte v aplikaci průvodce.

Pořizování skupinových snímků

Pokud máte pevný bod, na který se dá fotoaparát položit, můžete v nabídce zapnout samospoušť. Můžete vybrat kontinuální snímání a s 10sekundovou prodlevou od stisknutí spouště vyfotografovat 2 až 10 snímků za sebou. Nezapomeňte všem říct, že můžou na fotografiích zkusit různé pózy.

Bližší pohled

Pokud chcete zjistit, jak jednotlivé režimy a funkce ovlivní výsledné snímky, pořiďte sérii několika snímků s různými nastaveními. Umístěte fotoaparát na stativ nebo pevnou podložku, aby se fotografie lépe porovnávaly. Stáhněte snímky a porovnejte je na počítačové obrazovce, kde budou rozdíly lépe patrné.

Fotografujte, přidejte hashtagy #MyNewCanon #CanonSceneModes a sdílejte.

Najděte si někoho, kdo vám bude stát modelem, a vyfotografujte ho jednou s použitím automatiky a podruhé v režimu scény. Který snímek se vám líbí více? Vybraný snímek poté opatřete hashtagy #MyNewCanon #CanonSceneModes a podělte se o něj s námi spolu s popisem dané scény. Své nové fotografie také můžete porovnat s těmi předchozími a podívat se, jak se zlepšuje váš fotografický um.

Podělte se o výsledky

Pořiďte stejný snímek pomocí režimu scény a automatického režimu a pak se pochlubte tím, který vyjde lépe.