Rady a tipy pro fotoaparát PowerShot nebo IXUS

Jednoduché rady a tipy, které vám pomohou co nejlépe využít schopností fotoaparátu Canon

Naučte se pořizovat lepší snímky pomocí těchto tipů a technik pro digitální fotografování, které vám umožní zdokonalit fotografie a proměnit dobré snímky ve skvělé snímky. Přihlaste se k odběru zpravodaje You Connect a obdržíte nejnovější informace přímo do složky pro příchozí poštu.

Picture_Hints_and_Tips_DSC_1


Zapněte režim Mřížka
Pokud fotoaparát podporuje režim zobrazení Mřížka pro obrazovku LCD, můžete jej použít ke zlepšení fotografií. Kromě kontroly, zda jsou horizonty vodorovné, tento režim také usnadňuje použití „pravidla třetin“, které pomáhá vyvážit fotografie.

Picture_Hints_and_Tips_DSC_2


Fotografování na šířku nebo na výšku
Většina snímků je pořizována na šířku především proto, že se jedná o nejpřirozenější způsob držení fotoaparátu. Můžete ale otočit fotoaparát o 90° a vytvořit snímek na výšku. I když je zvykem používat orientaci na výšku pro portréty a orientaci na šířku pro snímky krajin, neznamená to, že nemůžete experimentovat. Zkuste pořizovat portréty v orientaci na šířku a záběry krajin v orientaci na výšku.

Picture_Hints_and_Tips_DSC_3


Síla linie
Linie na fotografiích vtahují osoby, které si je prohlížejí, do obrazu. Klasickým příkladem úspěšné linie je silnice vedoucí do dálky – sbíhající se linie vytvářejí silné zaostření. Chcete-li vzbudit zájem, můžete se také poohlédnout po úhlopříčkách, které vytvářejí například horské hřebeny nebo zákruty řeky.

Picture_Hints_and_Tips_DSC_4


Vyplňte záběr
Při fotografování objektu se ujistěte, zda vyplní celý snímek. Pak na snímku nebude nic, co by rušilo soustředění osoby, která si jej prohlíží, na objekt. Nepoužívejte pouze zoom, neboť změna vaší polohy tak, abyste byli k objektu blíže, způsobí rovněž změnu perspektivy a důležitosti prvků na fotografii.

Picture_Hints_and_Tips_DSC_5


Přibližte se a soustřeďte na detaily
Často to jsou malé věci, které činí scénu zvláštní. K pořízení detailního záběru použijte nastavení Makro na fotoaparátu. A nezapomeňte, že ve skutečnosti získáte větší zvětšení pomocí širokoúhlého záběru než přiblížením pomocí zoomu – dostanete se mnohem blíže k objektu.

Picture_Hints_and_Tips_DSC_6


Dodejte rozsah a hloubku umístěním předmětu zájmu do popředí
Při fotografování krajiny zahrňte předmět zájmu do popředí. To pomůže soustředit pohled prohlížející si osoby na snímek a také dodat rozsah do fotografie. Může jím být brána, zeď, strom, osoba nebo budova.

Picture_Hints_and_Tips_DSC_7


Skvělé skupinové snímky
Je to samozřejmé, ale zkontrolujte, zda jsou na skupinové fotografii všichni! Fotoaparát musí být dostatečně daleko, ale nikoli tak daleko, aby nebylo možné rozpoznat osoby. Vyzvěte skupinu lidí, aby spolu hovořili, dokud nebudete připraveni, a zůstali tak uvolnění (zajistěte, aby zůstal prostor pro vás). Poté získejte jejich pozornost, aby všichni vypadali zúčastněně a dívali se ve stejnou dobu na fotoaparát. Nastavte samospoušť, samospoušť aktivovanou detekcí tváře nebo samospoušť aktivovanou mrknutím a poté jděte a připojte se k akci.

Picture_Hints_and_Tips_DSC_8


Zachyťte skutečnou osobu na portrétu
Pokud fotografujete portrét obsahující hlavu a ramena, požádejte fotografovanou osobu, aby se postavila k fotoaparátu pod úhlem s hlavou natočenou směrem k němu, čímž vytvoříte aktivnější snímek plný života. Pokud osoba stojí, přidejte do fotografie souvislost tím, že ji necháte držet nějaký vhodný předmět nebo ji opřete. Poté na fotoaparátu zvolte režim Portrét, jenž nastaví fotoaparát tak, aby vytvářel přirozené tóny pleti, a jenž pomůže rozmazat pozadí, aby hlavní pozornost byla soustředěna na fotografovaný objekt.

Picture_Hints_and_Tips_DSC_9


Odstraňte barvy
Fotoaparáty PowerShot a IXUS umožňují snadno pořizovat černobílé a sépiově hnědé fotografie buď použitím funkce Mé barvy, nebo pomocí nastavení Monochromatický pro funkci Kreativní filtry u novějších modelů. Černobílé snímky vám umožní objevit nové zajímavé pohledy na důvěrně známé cíle, protože zdůrazní tvary a obrysy na fotografii, zatímco sépiově hnědá barva dodá snímkům okamžitě starší vzhled a pocit.

Picture_Hints_and_Tips_DSC_10


Poznejte barvy
Barvy mění náladu fotografie. Červená je teplá barva a má tendenci dominovat, takže i malé množství bude přitahovat pozornost. Modrá barva je studená, takže se zdá, že se na fotografii ztrácí, a má uklidňující účinky. Zelená, jako jedna z přírodních barev, je typicky svěží a uvolňující. Hnědá, která je barvou země, je dobrým podkladem pro další barvy, ale zřídka vhodným hlavním tónem. Můžete dokonce zkusit použít funkci Zdůraznit barvu, která umožňuje vybrat si jednu barvu ve scéně a ponechat zbytek černobílý, a tím zdůraznit právě tuto jednu barvu.

spacer
					image