Abstraktní scény jsou všude kolem nás

Nezáleží na tom, jestli jste někde, kde to dobře znáte, nebo jestli objevujete nová místa. Vždy stojí za to vyzkoušet nové způsoby fotografování, díky kterým budou vaše snímky zajímavější a poutavější. I když nějaké místo fotografujete jen proto, abyste na něj měli vzpomínku, je přece skvělé, když je taková fotografie stejně nevšední jako vzpomínky s ní spojené.

Dobrým odrazovým můstkem je volba úhlu pohledu, který zdůrazní abstraktní prvky fotografovaného objektu, ať už jsou to neobyčejné tvary, barvy nebo struktury. Když se i na to nejobyčejnější prostředí podíváte trochu jinak, může se proměnit v něco zcela neobyčejného.

Abstraktní fotografie – Canon
Krystian Olszanski – Obří hlavně
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/


Čtyři techniky

Nyní si představíme čtyři jednoduché techniky, které můžete snadno vyzkoušet při vašem příštím fotografování:

  • Dřepněte si a podívejte se na objekt zdola. Když budete takto fotografovat třeba vysokou budovu nebo památník, bude se na snímku závratně tyčit do nebes.

  • Najděte si místo s dobrým rozhledem a podívejte se na objekt shora. Při pohledu třeba z balkónu nebo mostu se může i všední místo jevit jako nevšední a neznámé.

Abstraktní fotografie – Canon
Antonio Thomás Koenigkam Oliveira – Kolotoč
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/


  • Vyzkoušejte neobvyklé kompozice – podívejte se na objekt třeba přes kapkami pokryté okno nebo zábradlí. Zamyslete se nad tím, jaké tvary kompozice vytváří a jak souvisí s tvarem objektu.

  • Využijte na maximum všech výhod hloubky ostrosti. Zkuste třeba zaostřit na méně zřetelný prvek v popředí a významný bod nechte v pozadí. Jak spolu tyto dva body na rovině snímku souvisejí?

Našli jste inspiraci?

Až se příště vydáte pořídit pár snímků, pokuste se o nějaké abstraktní fotografie. Čím více jich vyfotografujete, tím více zajímavých snímků pak polahodí vašemu oku.

A když budete na některé z nich skutečně pyšní, neváhejte a podělte se o ně s komunitou Canon. Snímky můžete do naší galerie nahrát zde.