Návod k provedení: Pořizování akčních fotografií

Sledování pohybujícího se objektu k vytvoření efektu akce

Skvělá akční fotografie může zachytit klíčový okamžik v čase nebo zdůraznit akci takovým způsobem, který nic nepřekoná.

Pokud jste trochu nervózní z pořizování akčních fotografií s fotoaparátem Canon, pak nebuďte. Kombinace přímočarých rad uvedených v tomto kurzu, užitečných funkcí ve fotoaparátu a nějaké praxe vám umožní pořizovat fotografie, na které budete pyšní.

Picture_Tutorial_p1
Rychlost závěrky: 1/25 s, © Miles Willis

Jedním ze způsobů, jak přenést prvky pohybu do fotografie, je použití techniky označované jako „sledování pohybujícího se objektu“. Sledování pohybujícího se objektu využívá nižší rychlosti závěrky společně s rychlým plynulým pohybem fotoaparátu, který sleduje objekt. Při správném provedení bude objekt ostrý, zatímco na pozadí se objeví nádherné rozmazání způsobené pohybem.

Začněte s rychlostí závěrky 1/30 s a pozměňte ji v rozsahu od 1/15 s do 1/60 s v závislosti na rychlosti objektu. Zahajte sledování objektu přes hledáček o dost dříve, než máte v úmyslu pořídit snímek, přičemž držte fotoaparát co nejstabilněji, abyste minimalizovali pohyb ve svislém směru a naklánění.

Picture_Tutorial_p1_02
Automobilová Velká cena – Monza, © Simone Simone 2011, EOS 7D

Jakmile budete připraveni, stiskněte jemně tlačítko spouště a pokračujte ve sledování objektu během expozice a značně dlouho po uzavření závěrky, abyste zajistili, že pohyb bude plynulý od začátku do konce. Jedním z užitečných tipů je vyzkoušet režim Kontinuální snímání. Ponechání prstu na stisknutém tlačítku spouště během pohybu při sledování pohybujícího se objektu může pomoci minimalizovat otřesy fotoaparátu.

Možná bude také potřebné změnit nastavení stabilizátoru obrazu na fotoaparátu:
• Majitelé fotoaparátů EOS: Pokud váš objektiv nemá stabilizátor obrazu s režimem 2 (pro sledování pohybujícího se objektu), pak stabilizátor obrazu vypněte, jinak se objektiv pokusí korigovat váš pohyb při sledování pohybujícího se objektu a může ovlivnit konečné snímky.
• Majitelé fotoaparátů PowerShot a IXUS: Většina současných fotoaparátů PowerShot a IXUS je vybavena inteligentním stabilizátorem obrazu, který zjistí, že sledujete pohybující se objekt, a podle toho se nastaví. Pokud tomu tak u vašeho fotoaparátu není, pak stačí změnit režim stabilizátoru obrazu na sledování pohybujícího se objektu.

1  2  3