Návod k provedení: Pořizování akčních fotografií

Praxe je cesta k dokonalosti

Klíčem ke správnému sledování pohybujícího se objektu je praxe. Experimentuje s nastaveními a vybrušujte svou techniku.

Picture_Tutorial_p2
Závod sériových automobilů, © Catherine Doyle 2012, Canon EOS 400D

Je dosti pravděpodobné, že vaše první výsledky budou smíšené, takže než si tuto techniku vyzkoušíte při důležité události, je dobré procvičit si ji na nekritických objektech. Dokonce i špičkoví sportovní fotografové učiní mnoho pokusů, aby získali to pravé. Pořiďte mnoho fotografií, poté své snímky zanalyzujte a vraťte se pro další.

Nemyslete si, že sledování pohybujícího se objektu je určeno pouze pro evidentně akční snímky. Jakmile se je naučíte provádět, můžete je použít pro širokou řadu objektů. Tato technika může také přidat novou dynamiku do vašich snímků z cest.

Picture_Tutorial_p2_02
Rychlost závěrky: 1/15 s, © Miles Willis

Po vyfotografování
Snímky vyfotografované pomocí sledování pohybujícího se objektu je nutné po pořízení upravit. Nebuďte sklíčení z množství neúspěšných snímků, u profesionálních sportovních fotografů je to stejné. Po provedení konečného výběru použijte software dodaný s fotoaparátem k ořezávání a úpravám snímků, dokud nebudou vypadat přesně podle vašich představ.

Vyšší rychlost závěrky může někdy vytvořit lepší akční snímek se zmrazením objektu. Na další stránce se nachází video, které ukazuje, jak to provést.

1  2  3