Prozkoumejte svět z odlišných pohledů

Celý tento měsíc je věnován novým, neotřelým pohledům na život. Přijďte a podílejte se na našem příběhu dvou ruských dobrodruhů, Vadima a Vitalije, kteří tráví své životy zkoumáním nejvíce fascinujících měst na světě z úhlů, které berou dech.

Pokud jde o vaše vlastní fotografie, které nabízejí odlišný pohled, nová perspektiva není o šplhání na budovy, odkud uvidíte z jiného úhlu. Je to o vyprávění příběhu novýma očima a vyvolávání nových emocí. Toho lze dosáhnout vytvořením nálady, vyjádřením myšlenek nebo vyprávěním příběhu prostřednictvím fotografií.

V ideálním případě by vaše fotografie měla silně zapůsobit na diváka, který se na ni dívá poprvé.

Můžete vyjádřit myšlenky prostřednictvím kompozice. Například byste mohli ukázat kontrasty v rušném městě vyfotografovaném zaostřením na někoho, kdo tiše rozjímá na nástupišti metra. Nebo byste se mohli sehnout nízko dolů, abyste vyfotografovali nohy zástupu dojíždějících lidí, a tím vyjádřili odlišný pohled na vaši každodenní cestu do práce. Chcete-li se dozvědět více, vyzkoušejte naše kurzy.

Vytvoření jedinečného pohledu lze také dosáhnout experimentováním s barvami. Přečtěte si a objevte, jak mohou barvy utvářet způsob, jakým vidíme věci, a přidávat nové odstíny kouzel do vašeho fotografování.

Zachyťte váš jedinečný pohled

Barvy jsou výkonným nástrojem při snaze o zachycení odlišného pohledu pomocí fotoaparátu IXUS nebo PowerShot. Mohou vytvořit nebo změnit náladu scény a pomoci vyjádřit příběh.

Použití funkce Mé barvy

Mnoho fotoaparátů PowerShot a IXUS je vybaveno funkcí Mé barvy nebo kreativními filtry. Tím vám umožní zachytit přímo ve fotoaparátu snímek s preferovaným vzhledem, aniž by bylo nutné použít počítač nebo jakýkoli software.  To může být skutečně efektivní při vytváření nálady nebo upoutávání pozornosti na konkrétní části snímku a při změně perspektivy snímku.

Použití funkce Mé barvy – Canon
© Vince Alongi – Canon Digital IXUS 70 – režim Zdůraznit barvu
licence Creative Commons

Použití nastavení Živé zvýší sytost barev, a tím poskytne působivější, jasnější barvy a zesílí plochý vzhled v zatažených nebo mlhavých dnech.  Nastavení Neutrální nabízí snížený kontrast a omezení celkových detailů, čímž usnadňuje tisk snímků pořízených za jasných slunných dní, zatímco nastavení Černobíle umožňuje vytvářet monochromatické snímky se zvýšeným kontrastem a přidanou atmosférou. Zkuste experimentovat vyfotografováním stejného záběru s různými nastaveními funkce Zdůraznit barvu a porovnáním odlišných pohledů na scénu nebo objekt.