Tento měsíc si ukážeme nové způsoby, jak věrohodně zachytit emoce. Rádi bychom vám pomohli vylepšit vaše snímky a navázat silnější pouto s vašimi diváky.

Lidské emoce se neřídí žádnými pravidly – jsou zcela spontánní a vyplývají z toho, co daná osoba cítí. Chcete-li je zachytit, prvním pravidlem, kterým byste se měli řídit, je mít fotoaparát neustále při ruce. Právě z momentek mohou vzniknout úžasné výsledky. Fotografujte objekt, když to nečeká. Nebo zmáčkněte spoušť, když si fotografovaná osoba myslí, že jste ji právě vyfotili. Osoby budou na snímcích přirozenější a uvolněnější.

Ať už své snímky rádi sdílíte, nebo fotografujete jen tak pro své potěšení, s našimi kurzy se naučíte, jak na snímcích lépe zachytit všechny nálady a pocity.

Zachycení emocí fotoaparátem IXUS nebo PowerShot

Při používání kompaktního fotoaparátu s výkonným zoomem mají uživatelé tendenci používat zoom příliš často nebo přibližovat přespříliš. Může jim však přitom uniknout emoce odehrávající se na scéně. 

Jděte na to širokoúhle

Chcete-li dosáhnout zajímavějších snímků zachycujících prostředí dané scény, vyzkoušejte kreativně použít zoom svého fotoaparátu a oddalte na nejširokoúhlejší nastavení objektivu. Pak vypněte blesk a nechte fotoaparát zvolit nižší rychlost závěrky vytvářející ve snímcích dynamické rozmazání nebo dojem pohybu. Pohyb totiž fotografiím vždy dodá život, intenzivnější emoce a atmosféru. Zkuste třeba vyfotografovat rušnou noční ulici nebo lidi při ranní cestě do práce. Zamyslete se, jak na vás daná scéna působí, a zkuste tento pocit přenést do svých snímků. 

Kurz pro kompaktní fotoaparáty – Canon
Don Nunn – Ulice v bílém hávu
Práva k používání: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

Vypněte blesk a zachyťte emoce v plné kráse

Když chcete zachytit emoce prostřednictvím světla a celkové atmosféry, je dobré vědět, jak vypnout automatickou emitaci záblesků. Obvykle stačí zvolit režim Vypnutý blesk. Blesk můžete také vypnout stisknutím tlačítka na fotoaparátu. Poté fotoaparát zvolí nižší rychlosti závěrky, díky kterým se středobodem vašich snímků stane pohyb a vášeň.

Chcete-li snímku vtisknout tu správnou atmosféru scény, můžete do blízkosti fotoaparátu umístit drobné detaily, třeba svazek klíčů, prázdnou sklenici nebo sluneční brýle. Právě takové drobnosti vdechnou snímku emoce. Fotoaparát na tyto detaily zaostří a mělká hloubka ostrosti standardních fotoaparátů IXUS a PowerShot vykouzlí na snímcích výraznější rozmazání a atmosféru.

Využijte automatický zoom

Některé fotoaparáty PowerShot a IXUS nabízejí možnost zachování stejné kompozice, i když fotografované objekty mění svoji vzdálenost od objektivu. Jedná se o funkci automatického zoomu.

Tato funkce usnadňuje zachycení vzrušení a emocí na tvářích pohybujících se osob. Udržet je v záběru však může být oříšek. Proto může být dobrou volbou fotografování s širokoúhlým záběrem. Automatický zoom vám však pomůže udržet stejnou velikost hlavního objektu tím, že automaticky upravuje nastavení zoomu.

Vyzkoušejte Chytrou expozici a zachyťte všechny usměvavé tváře

Fotoaparáty PowerShot a IXUS jsou vybaveny funkcí Chytrá expozice, která umožňuje fotografování na základě tří podmínek.

  • Při detekci úsměvu se pořídí snímek pokaždé, když se fotografovaná osoba usměje. Fotoaparát můžete jednoduše položit, protože jakmile se osoba přirozeně usměje, fotoaparát za vás úsměv automaticky zachytí.
  • Chytrou expozici lze nastavit také tak, aby zachycovala jiná gesta. Pořizování skupinových snímků s rodinou a přáteli, na kterých nebudete chybět, bude hračka. Umístěte fotoaparát na stativ do požadované polohy a připravte ostatní na fotografování. Poté se k nim přidejte a až budete na místě, prostě na fotoaparát mrkněte. Za chvíli fotoaparát vyfotografuje snímek.
  • Pokud fotografujete početnější skupinu osob, můžete fotoaparát nastavit tak, aby detekoval nové tváře v záběru a následně vyfotografoval snímek.

S Chytrou expozicí můžete zachycovat okamžiky strávené s přáteli a rodinou, které jsou naplněny štěstím a emocemi.

Objevte kouzlo režimu Hybridní Auto

Režim Hybridní Auto je součástí výbavy mnoha fotoaparátů PowerShot a IXUS. Nabízí skvělý způsob zachycení atmosféry události či situace.

V tomto režimu se před pořízením každé fotografie zaznamená video o délce dvou až čtyř sekund. Jednotlivé filmové klipy se uloží na paměťovou kartu a automaticky se zkombinují do rychlého filmu shrnujícího událost nabitou emocemi, a to naprosto bez námahy. Výsledné video u diváka vyvolá pocit, jako by na fotografované scéně před pořízením snímku skutečně byl. Navíc fotografiím dodá kontext prostředí. Hodí se výborně jak pro fotografování krajiny, tak pro snímky osob.

Sdílejte fotografie nabité emocemi pomocí Wi-Fi a NFC

Mnoho fotoaparátů IXUS a PowerShot podporuje sdílení snímků do smartphonu pomocí aplikace Canon Camera Connect, která je k dispozici pro zařízení se systémy Android i Apple iOS.

Po instalaci aplikace lze snímky pořízené fotoaparátem přenášet do smartphonu nebo tabletu prostřednictvím „tlačítka pro připojení mobilního zařízení“ na fotoaparátu nebo nabídek fotoaparátu. Naše nejnovější fotoaparáty navíc nabízejí technologii NFC (Near Field Communication), která představuje nejsnazší způsob sdílení snímků s kompatibilními smartphony a tablety. Chcete-li okamžitě sdílet snímky, stačí k sobě obě zařízení přiblížit. Po přenesení fotografií do smartphonu či tabletu můžete jednoduše sdílet své vzácné vzpomínky plné emocí na oblíbených sociálních sítích.

Pokud jsme vás inspirovali k zachycení emocí, neváhejte a podělte se o své snímky s ostatními.
Odešlete je do galerie.