Tipy a techniky pro digitální jednookou zrcadlovku EOS

Únor dokáže být velice pochmurný. Sice je nejkratším měsícem, ale počasí je pořád chladné, jen místo pohádkově mrazivých a zasněžených rán přichází mrholení a déšť. Dny se vlečou a léto se zdá být v nedohlednu.

V této části roku není nic lepšího, než si zvednout náladu focením. Vyfoťte krásné a působivé snímky, které rozjasní šedivé dny a vnesou trochu vzrušení do každodenní rutiny. Každý den na svých snímcích zachyťte něco významného a zapamatovatelného. Zkuste si dát předsevzetí, že v únoru budete fotit víc – uvidíte, jaký pozitivní vliv to bude mít na vaše fotografické dovednosti.

  • Režim Detail
  • Živé barvy
  • Kontinuální snímání se samospouští
  • Makroobjektiv a detailní záběry
  • Videopříběh – vaše cesta domů
  • Váš vlastní projekt – teplejší barvy

Režim Detail

Když se rozhodnete fotit malé objekty, vylepšete své snímky s pomocí režimu scény Detail. V tomto režimu se zachová vzdálenost, na kterou objektiv zaostřuje, ale upraví se způsob, jak fotoaparát ke scéně přistupuje. Spíše než na celkový pohled se zaměřte na detaily a pořiďte několik snímků. Pokud na snímku budou velmi jasná místa, nebude daná scéna působit tak šedivě a vybledle.

Tip: Zkuste se zaměřit na různobarevná světla nebo objekty odrážející se na vodní hladině či v louži.

Neobyčejné – Canon

Tim Kouroff – Lampiony
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Neobyčejné – Canon

Michael Gil – Půlnoční svačinka v dešti
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Živé barvy

Buďte zvídaví a zajímejte se o své okolí. Využijte schopnost fotoaparátu zvýšit sytost barev. Některé fotoaparáty umožňují zvolit prostředí a zachytit tak živé barvy. Další možností, jak zvýraznit barvy, je také styl Picture Style Krajina. Únorové počasí nevyniká jasnými odstíny, takže může být dosti obtížné zachytit na fotografiích barvy.

Neobyčejné – Canon

Kieran Clarke – Deštníky
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Kontinuální snímání se samospouští

Některé fotoaparáty (EOS 750D / 760D / EOS 650D / EOS 700D / EOS 1200D) umí pořídit sérii snímků s využitím samospouště. Fotoaparát pořídí předem nastavený počet fotografií za 2 až 10 sekund po stisknutí spouště. Můžete tak pořídit rychlou sérii autoportrétů nebo si užít zábavu se svými blízkými, když budete zkoušet různé pózy a výrazy v obličeji.

Makroobjektiv a detailní záběry

Pokud se chystáte fotit nejmenší detaily, které by ostatní přehlédli, budete potřebovat správný objektiv. Vyzkoušejte makroobjektiv (EF-S 60mm f/2.8 Macro USM pro fotoaparáty APS-C nebo EF 100mm f/2.8 Macro USM pro plnoformátové modely), popřípadě použijte mezikroužek, který umožní klasickému objektivu zaostřit z větší blízkosti a zvýší tak jeho zvětšení. Focení zblízka může představovat skvělý únik z reality, kdy na svých snímcích vykouzlíte působivé a fascinující mikrosvěty. Kromě toho dosáhnete také velmi malé hloubky ostrosti a důkladně oddělíte fotografované objekty od pozadí.

Neobyčejné – Canon

Christian Roth – Životní okamžik
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Natočte videopříběh

Pokud hledáte inspiraci pro svá videa, zkuste třeba vyprávět příběh prodlužujících se dnů, kdy je čím dál tím víc světla. Natočte více krátkých videoklipů a pak je sestříhejte. Využijte cestu z práce a každý den nebo obden natočte pár záběrů. Na konci měsíce budete mít sérii videí, na kterých zachytíte, jak se vaše okolí mění se stále přibývajícím množstvím světla. Podobné projekty vás naučí pravidelně natáčet videa a pak z nich sestříhat krásně srozumitelný příběh. Cvičení totiž dělá nejen mistra, ale i zajímavější filmy.

Každý den pořiďte snímek s teplejšími tóny

Fotoaparáty EOS střední třídy umožňují nastavit vyvážení bílé v Kelvinech a přizpůsobit ho tak konkrétní teplotě barev. Toto nastavení se většinou pohybuje v rozmezí 2 500 až 10 000 K. Vyfoťte snímek při nejnižší hodnotě a pak každý den teplotu barev trochu zvyšte, třeba o 500 K. Jestli budete fotit jednu a tu samou scénu nebo pokaždé něco jiného, záleží na vás. Čím více Kelvinů, tím více se bude měnit charakter snímků – od jasně modrých po syté a teplé oranžové tóny.

Neobyčejné – Canon

See-ming Lee – Odlesk
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Zašlete svůj snímek do naší galerie

Pokud jsme vás inspirovali k vyzkoušení něčeho nového, pochlubte se svými snímky v naší galerii. V této galerii vystavujeme a sdílíme naše oblíbené snímky odeslané členy komunity Canon. Tak neváhejte a nahrajte své snímky.