Kurz: Ostření

Lepší ostření pomocí AF bodů

Každý digitální fotoaparát řady EOS nabízí řadu AF bodů: od 9 bodů modelu EOS 1100D až po 61 bodů fotoaparátů EOS-1D X a 5D Mark III.

Při automatické volbě AF bodu změří po stisknutí spouště každý bod vzdálenost fotografovaného objektu. Pokud se rozsvítí více než jeden bod, znamená to, že tyto body fotoaparátu předávají stejné zaostřovací vzdálenosti.

Proč je však bodů tolik, když objektivu dokáže poslat data pro přesné zaostření každý z nich? Je to proto, abyste mohli vybrat bod (nebo body), které mají být aktivní. Provedete to stisknutím příslušného tlačítka vpravo nahoře na fotoaparátu. Pak otočením hlavního ovladače vyberete jeden, některé nebo všechny body.

Picture_Tutorial_p2

Aktivní AF bod se v hledáčku fotoaparátu rozsvítí červeně a změří vzdálenost fotoaparátu k nejbližší části fotografovaného objektu. Neaktivní body žádná měření neprovádějí.

Used for boilerplate and CTA players

Obvykle je dobré vybrat středový bod, který je nejcitlivější. Umístěte tento bod na část fotografovaného objektu, která má být zaostřena, a poté stiskněte spoušť do poloviny. Tím zaostření uzamknete. Teď můžete v hledáčku vytvořit novou kompozici obrazu. Úplným stisknutím spouště pořídíte snímek. Další možností je vybrat jako aktivní nějaký zaostřovací bod mimo střed. Vyberte bod kryjící se s částí fotografovaného objektu, která má být zaostřená.

1  2   3  4  5