Kurz: Ostření

Ruční zaostřování

Automatické zaostřování je sice účinné, někdy ale nastane situace, kdy můžete chtít se zaostřovacím bodem vyzkoušet něco nového.

Fotografujete-li například krajinu a zaostříte na třetinu vzdálenosti k fotografovanému objektu, získáte maximální hloubku ostrosti (oblasti za a před bodem zaostření, která je ostře prokreslena).

Uděláte to tak, že vyberete středový AF bod a umístíte ho nad příslušnou oblast objektu. Než znovu zkomponujete záběr stiskněte spoušť do poloviny. Bude však třeba každý snímek zaostřit znovu.

Ruční zaostřování je také řešením, pokud máte v úmyslu pořídit několik snímků krajiny (například při různé expozici). Na straně objektivu je malý přepínač, který lze přesunout z nastavení „AF“ do polohy „MF“.

Picture_Tutorial_p5_01

Věděli jste, že hledáček můžete nastavit podle svého zraku?

U fotoaparátů SLR řady EOS je nezbytné, aby vaše oči dokázaly zaostřit na obraz v optickém hledáčku. Mohou vám k tomu dopomoci brýle, avšak často je lepší využít vestavěné čočky pro korekci dioptrií. Nastavení se provádí pomocí malého kolečka vpravo nahoře na okuláru hledáčku. Dívejte se do hledáčku a otáčejte kolečkem na jednu a na druhou stranu, až budou černé obdélníčky označující polohu zaostřovacích bodů nejostřejší.

Picture_Tutorial_p5_02

Více informací
Tento kurz představuje slušný základ pro porozumění možnostem automatického ostření fotoaparátu EOS. Pokud byste měli zájem o další informace, podrobné vysvětlení naleznete na webu Canon Professional Network (CPN). Veškeré informace o automatickém ostření si můžete přečíst zde.

1  2  3  4  5