Kurzy: Focení „od boku“

Tento měsíc v našich kurzech objevíme, co se stane, když zapomenete na pravidla fotografování a necháte se při honu za působivými snímky vést svým instinktem. Když budete fotit spontánně, můžete mimoděk pořídit krásné a působivé snímky, na kterých dokonale zachytíte kouzlo okamžiku nebo atmosféru.


[MASTER]Tutorial_Index_1

Nani Puspasari: Pouliční umělec
Práva k používání: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/


Děti reagují na své okolí instinktivně a žijí okamžikem. Když tedy uvidí něco, co je upoutá, často nejdřív fotí a až poté přemýšlí. My dospělí už takhle spontánní být neumíme. Někdy je ale lepší zachytit kouzlo okamžiku, jako by to udělalo dítě – bez přílišného přemýšlení o technice.

Automatický režim fotoaparátu vám dá volnost, abyste se mohli soustředit jen na kompozici. V režimu Sport a dalších režimech scény je fotoaparát pohotovější a připravený zachytit kouzlo okamžiku.

Inspiraci může podnítit také výměna objektivu. Můžete třeba zkusit nasadit širokoúhlý objektiv.

Na vyšší úrovni jde spíš o kombinaci zvídavosti s rychlou reakcí. Důležité je důkladně se s fotoaparátem seznámit, abyste dokázali rychle upravovat nastavení a ovládací prvky. Sledujte tři základní nastavení expozice fotoaparátu a buďte připraveni je upravit podle toho, jak se mění okolní světlo. Jsou to:

  • Clona: Ovládá otvor, jímž do fotoaparátu vstupuje světlo.
  • Rychlost závěrky: Určuje délku expozice.
  • Citlivost ISO: Nastavuje citlivost snímače fotoaparátu na světlo.

Tato nastavení jsou klíčem k tomu, abyste zachytili magický soumrak, krásné fotky interiérů za slabého osvětlení i krajinu za jasného slunce.