Kurz: Objektivy

Motory objektivů

Každý objektiv EF, EF-S a EF-M má vnitřní motor, který se stará o ostření. Tento motor posouvá jednotlivé díly objektivu podle příkazů automatického zaostřování, které dostává z fotoaparátu.

Většina nových objektivů EF a EF-S používá ultrazvukový motor (USM), který je tichý a umožňuje rychlé zaostření. Některé nové objektivy používají technologii krokového motoru (STM). Objektivy s ostřením STM jsou ještě tišší, takže se výborně hodí při natáčení videa na fotoaparát EOS – mikrofon zvuk objektivu pravděpodobně vůbec nezachytí.

Stabilizace obrazu
Stabilizace obrazu využívá dva gyroskopické snímače v objektivu a pomocí nich sleduje otřesy fotoaparátu. Tyto snímače měří úhel a rychlost pohybu a řídí přesun speciální skupiny prvků uvnitř objektivu ve správném směru vůči ose objektivu. Intenzita a směr pohybu působí proti intenzitě a směru pohybu fotoaparátu. Více informací zde.

Picture_Tutorial_p5
Americký pohár, © Matteo Chinellato 2012, Canon EOS 7D

Ve výsledku je pak obraz na snímači bez pohybu, i když se fotoaparát pohybuje. Stabilizace obrazu od společnosti Canon si dokáže poradit s různými situacemi, od běžných otřesů až po vibrace pohybujícího se dopravního prostředku, lodi nebo dokonce vrtulníku.

Nejnovější modely nabízejí kompenzaci 4 EV, díky níž získáte při 1/15 sekundy se stabilizací podobné výsledky, jakých byste bez stabilizace dosáhli při 1/250 sekundy.

Objektivy řady L
Společnost Canon vytvořila speciální skupinu objektivů EF – takzvanou řadu L. Tyto objektivy – které se vyznačují červeným kruhem kolem těla objektivu – jsou určeny pro potřeby profesionálních fotografů. Objektivy řady L jsou vyrobeny za použití nejmodernějších technik z oboru technologie objektivů. Některé části objektivů jsou například vyrobeny z krystalů fluoritu a skla s ultranízkým rozptylem (UD), což pomáhá odstraňovat některé problémy, třeba chromatické aberace.

1  2  3  4  5  6

spacer
					image