Návod: Používání režimů

Pryč s automatickým režimem

Picture_Tutorial_p2Režim Portrét

Režim Portrét vybírá optimální nastavení pro fotografování osob. Fotoaparát vytvoří snímky s maximálním rozmazáním pozadí a jemnými, oku lahodícími tóny pleti. Podržením tlačítka spouště se aktivuje kontinuální snímání, které je vhodné k zachycení osoby s otevřenýma očima a ideálním výrazem tváře. Při nízké úrovni osvětlení nebo focení ve stínu se vyklopí blesk, který pomůže s osvětlením osoby.

Picture_Tutorial_p2_02
Probuzení mého nitra, © Christian Oliver Harris 2012, Canon EOS 1000D

Co provede fotoaparát EOS: Fotoaparát nastavením nízkého clonového čísla vytvoří maximálně rozmazané pozadí, na základě podmínek zvolí vhodnou rychlost závěrky pro udržení fotoaparátu v ruce a nastaví nízkou citlivost ISO za účelem redukce šumu. Fotoaparát vybere styl Picture Style Portrét, který sníží ostrost a vytvoří přirozené tóny pleti. Pokouší-li se fotoaparát nastavit rychlost závěrky, v jejímž důsledku by mohlo dojít k jeho roztřesení, aktivuje se výklopný blesk (s redukcí jevu červených očí).

Jiné typy fotografií, které lze vyzkoušet: Režim Portrét lze využít i při fotografování jídla nebo zátiší k maximalizaci rozmazání pozadí a oddělení objektu od pozadí.

Objektiv:EF 50 mm f/1,8 II¹
Tento objektiv je kompaktní a lehký, má vysokou světelnost a skvěle se hodí k focení portrétů.

* Vyžaduje upevňovací adaptér EF-EOS M pro fotoaparát EOS M.

Picture_Tutorial_p2_03Režim Sport

Režim Sport slouží k zachycování pohybujících se objektů, jako například aut, surfařů či sportovců. Přepnutím do toho režimu dosáhnete nejvyšších možných rychlostí závěrky. Fotoaparát přepne do režimu zaostřování, který umožňuje sledovat objekt namáčknutím tlačítka spouště. Snímek se poté pořídí úplným stisknutím tohoto tlačítka. Podržením tlačítka spouště se aktivuje režim kontinuálního snímání, který umožňuje pořizovat řadu snímků rychle za sebou a zachytit ten správný okamžik.

Picture_Tutorial_p2_04
Chycení lana, © Alexander Jung 2013, Canon EOS 5D Mark III

Co provede fotoaparát EOS: V režimu Sport fotoaparát automaticky nastavením vyšší rychlosti závěrky „zmrazí“ akci a zabrání rozmazání pohybu objektu. Nízké clonové číslo maximalizuje rozmazání pozadí s cílem od něj oddělit fotografovaný objekt. Standardní styl Picture Style zajistí vyvážené barvy a ostrost. Výklopný blesk je zakázán, takže k udržení vysoké rychlosti závěrky při nízké úrovni osvětlení může fotoaparát nastavit vyšší citlivost ISO.

Tip k vyzkoušení: Vysoká rychlost závěrky není užitečná jen pro sportovní akce. Jelikož předchází rozmazání pohybu, může být vhodná i při fotografování dětí a zvířat. Kontinuální snímání režimu Sport může být vhodné i k pořizování řady snímků, takže pak můžete vybrat ty výrazově nejlepší.

Objektiv:EF-S 55–250 mm f/4–5,6 IS II²
Tento objektiv představuje kompaktní a cenově dostupný výkonný teleobjektiv, se kterým budete mít všechno blíž.

² Vyžaduje upevňovací adaptér EF-EOS M pro fotoaparát EOS M nebo digitální jednookou zrcadlovku Canon s adaptérem EF-S označeným bílým čtverečkem na upevnění objektivu.

1  2  3