Léto ve vašem okolí na fotografiích

neighbourhood

© Andrea Schaffer. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS 450D při f/5,0, 1/100 s a ISO 200.

neighbourhood

© Cristian Bortes. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS 550D při f/5,0, 1/800 s a ISO 100.

neighbourhood

© Christian Bortes. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS 500D při f/5,0, 1/250 s a ISO 100.

neighbourhood

© mjk23. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS 1000D při f/8,0, 1/125 s a ISO 100.

neighbourhood

© Dan. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS 60D při f/10,0, 1/250 s a ISO 200.

Mé okolí v létě

Co opravdu vystihuje vaše okolí v létě? Sestavili jsme několik důležitých tipů, jak co nejlépe letos v létě zachytit na fotografiích vaše okolí.

Počkejte na správné světlo

Při fotografování ulic je nejlepší, když je slunce zakryto menšími mraky, které rozptýlí světlo rovnoměrně a předejdou ostrým stínům. Chcete-li však dosáhnout jiného efektu, je na letním světle skvělé, že se často velice rychle mění. Počkejte několik minut a pravděpodobně požadovaného efektu dosáhnete.

Vyplatí se také využít tzv. „zlatou hodinu“, čili dobu hned po východu slunce nebo těsně před jeho západem. Nízký úhel slunečního světla vytváří delší, zajímavější stíny a poskytuje více tónů z modré části barevného spektra, díky nimž dostanou vaše fotografie výrazně teplejší nádech.

Pozorujte přihlížející

Na místech, kde se to lidmi jen hemží, fotografové často při snaze pořídit dokonalý snímek propadají frustraci, protože se jim před objektivem pořád někdo plete. Proč tedy tyto osoby do fotografií nezakomponovat? Nakonec můžete zjistit, že začleněním přihlížejících do kompozice zachytíte atmosféru dané akce lépe.

Mějte otevřenou mysl

Vždy je dobré mít předem představu o tom, co chcete zachytit. Některé z těch nejlepších snímků však dopředu naplánovat nelze. Jen nesmíte fotoaparát nechat doma, ať o nic nepřijdete.

Měňte svůj úhel pohledu

Chcete-li, aby si lidé vašich fotografií všimli, nabídněte jim pohled, kterého by se jim normálně nedostalo. Dostaňte se výše – fotografování byť jen ze zídky dodá vašim snímkům jinou atmosféru. Popřípadě se skloňte k zemi. Vaše okolí bude z úrovně terénu vypadat úplně jinak.

Užijte si zábavu a nezapomeňte své fotografie s námi sdílet v galerii nebo na našem Facebooku.