Tipy a techniky pro kompaktní fotoaparát

S novým rokem na nás čekají nové zážitky, nové příležitosti a nové výzvy. Jedná se také o příležitost, jak bilancovat cestu, kterou jste jako fotografové ušli. Popřemýšlejte o fotografiích a videích, na které jste hrdí, a o oblastech, kde byste se rádi zlepšili. Chopte se šance a v novém roce si rozšiřujte obzory a rozvíjejte své schopnosti.

Nový rok – Canon
Georgie Pauwels – Pestrobarevní
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

  • Naplánujte si, co budete dělat v novém roce
  • Online ukládání fotografií
  • Ohlédněte se zpět a učte se
  • Zkuste pořizovat snímky typu RAW
  • Naučte se pracovat s ručním režimem

Naplánujte si, co budete dělat v novém roce

Podívejte se, jaké akce se budou letos konat, a vytipujte si příležitosti k pořízení skvělých snímků. Když si vše naplánujete dost dopředu, budete mít alespoň důvod prozkoumat, co váš fotoaparát dokáže, a vytěžit tak z něj to nejlepší.

Zkuste se naučit, jak fotoaparát nastavit na krásné snímky městských panoramat. Při svých cestách po nových místech se tak nebudete muset zabývat technikáliemi. Odměnou vám budou lepší snímky.

Online ukládání fotografií

Fotografie jsou nad zlato. Paměťová karta vašeho fotoaparátu je asi plná snímků, které byste měli uspořádat a bezpečně uložit. Zkuste je nahrát do online úložiště fotografií, jakým je například irista. Pak budete mít jistotu, že jsou vaše snímky v bezpečí, a snadno vyberete ty, s nimiž byste se rádi pochlubili svým blízkým nebo třeba celému světu.

Ohlédněte se zpět a učte se

Na začátku roku máte skvělou příležitost k tomu, abyste se podívali na všechny snímky, které jste se svým fotoaparátem pořídili. Pak zkuste popřemýšlet, jak byste mohli fotografovat ještě lépe. Mnozí fotografové spoléhají hlavně na automatiku. Na cestě k lepším snímkům by však stačilo vzít ovládání alespoň částečně do vlastních rukou.

Tip: Často bývají nejpoučnější ty fotografie, které se vám moc nelíbí.

Zkuste pořizovat snímky typu RAW

Snímky typu RAW jsou zárukou obrazu nejvyšší kvality. Snímky typu RAW umí pořizovat některé modely PowerShot, zvláště ty z řady G. Informace o tom, co váš fotoaparát umí, najdete v jeho návodu k použití. Ke zpracování snímků typu RAW z fotoaparátu PowerShot budete potřebovat specializovaný software. Skvělým pomocníkem vám bude aplikace Digital Photo Professional, kterou najdete na webu společnosti Canon.

Nový rok – Canon
Stig Nygaard – Řetízkový kolotoč
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Naučte se pracovat s ručním režimem

S ručním režimem budete mít fotografování více ve svých rukou. Budete mít pod palcem rychlost závěrky, clonu, a dokonce i citlivost ISO. Možnost popustit uzdu své kreativitě s ručním režimem nabízí většina fotoaparátů PowerShot řady SX a G.

Pro začátek nastavte automatickou citlivost ISO a vyberte rychlost závěrky podle toho, jak chcete zachytit pohyb. Za slabého osvětlení vám pomalá rychlost závěrky umožní obohatit vaše snímky o pohyb zachycený uměleckým způsobem.

Pomocí clony pak dolaďte hloubku ostrosti. Vyberte nejnižší clonové číslo a fotografujte z co nejmenší vzdálenosti, abyste omezením hloubky ostrosti dosáhli působivých snímků, na kterých objekty vyniknou oproti pozadí.

Nový rok – Canon
Disco-Dan – Opuštěný kbelík
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Zašlete svůj snímek do naší galerie

Pokud jsme vás inspirovali k vyzkoušení něčeho nového, pochlubte se svými snímky v naší galerii. V této galerii vystavujeme a sdílíme naše oblíbené snímky odeslané členy komunity Canon. Tak neváhejte a nahrajte své snímky.