Tipy a techniky pro digitální jednookou zrcadlovku EOS

S novým rokem na nás čekají nové zážitky, nové příležitosti a nové výzvy. Jedná se také o příležitost, jak bilancovat cestu, kterou jste jako fotografové ušli. Popřemýšlejte o fotografiích a videích, na které jste hrdí, a o oblastech, kde byste se rádi zlepšili. Chopte se šance a v novém roce si rozšiřujte obzory a rozvíjejte své schopnosti.

Nový rok – Canon
Paolo Marco Mañalac – Suug
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

  • Prohlédněte si své snímky
  • Vyzkoušejte režimy fotoaparátu
  • Vytyčte si projekt a zdokonalujte se
  • Ohodnoťte své fotografie
  • Rozšiřte si fotografické obzory
  • Ovládejte fotoaparát na dálku
  • Vyzkoušejte filmy EOS

Prohlédněte si své snímky

Každoročně na vašem kontě přibudou stovky, ne-li tisíce nových fotografií. Pokud chcete rychle najít své oblíbené snímky a prohlížet si plody své práce, je nezbytné si své portfolio přehledně uspořádat. V tomto směru vám bude užitečným pomocníkem systém hodnocení vašeho fotoaparátu. Když si své snímky ohodnotíte už ve fotoaparátu, rozpozná pak tyto informace i váš program na úpravu fotografií a budete moct s tříděním začít hned, jak snímky nahrajete do počítače.

Vyzkoušejte režimy fotoaparátu

Jakmile budete mít své snímky uspořádané, prohlédněte si je, jestli se nevyznačují nějakým charakteristickým stylem. Fotografové často používají jen několik stále stejných režimů fotoaparátu. Najděte si trochu času a projděte si návod k použití nebo nějaké online kurzy. Uvidíte, jaké dosud neobjevené režimy a funkce váš fotoaparát má.

Tip: Pokud fotografujete na automatický režim, podívejte se, jakých efektů dosáhnete s rozličnými režimy scény. Pokud se chystáte fotografovat lidi, poslouží vám lépe než automatika režim Portrét. Dané osoby pak vyniknou oproti pozadí. Při fotografování v interiéru za slabého osvětlení dokáže režim Noční portrét krásně skloubit okolní světlo a blesk.

Vytyčte si projekt a zdokonalujte se

Pokud se rozhodnete zlepšovat své dovednosti, zkuste si vytyčit projekt a pak už jen fotografujte. Projekt vám zavdá důvod pravidelně pracovat s fotoaparátem a nabídne příležitost pořizovat lepší snímky. Zkuste třeba na svých fotografiích dokumentovat někoho blízkého po celý rok, popřípadě i měsíc nebo kratší dobu. Měňte místo snímání, oblečení a styl fotografie a dosáhnete zajímavých výsledků.

Nový rok – Canon
Stig Nygaard – Hlavní nádraží
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Ohodnoťte své fotografie

Mnohé fotoaparáty EOS umožňují snímkům uloženým na paměťové kartě přiřadit hodnocení (nula až pět hvězdiček). Hodnocení fotografií je šikovným způsobem, jak si označit ty nejlepší snímky a pak si je prohlédnout na fotoaparátu, televizoru nebo počítači.

Hodnocení hvězdičkami podporuje i Digital Photo Professional (DPP) a další software od společnosti Canon, stejně jako Photoshop, Lightroom a podobné aplikace. Fotoaparáty s touto funkcí navíc umožňují využít hodnocení i při přehrávání snímků a zobrazit jen ty nejlepší snímky uložené na paměťové kartě.

Rozšiřte si fotografické obzory

Když k fotoaparátu připojíte nové příslušenství, otevřou se před vámi nové kreativní obzory. Zkuste třeba jiný typ objektivu. Se širokoúhlým objektivem toho dostanete do záběru víc, teleobjektiv vám přiblíží vzdálené objekty a makroobjektiv zvětší malé objekty.

Nový rok – Canon
Aaron Stidwell – Makro!
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Tip: Pokud využijete blesk Speedlite, pak fotoaparát dokáže osvětlit i vzdálenější objekty. Pokud máte fotoaparát s integrovaným vysílačem Speedlite Transmitter, můžete využít externí blesk a dosáhnout kreativnějších výsledků.

Nový rok – Canon
Edward Corpus – Snowboardista
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Ovládejte fotoaparát na dálku

Fotoaparát EOS můžete připojit k počítači a pomocí softwaru EOS Utility ovládat jeho nastavení na dálku. Pokud se chcete naučit ovládat fotoaparát a experimentovat se softwarem, zkuste vyfotografovat nějaké zátiší v interiéru nebo makro.

Tip: Pokud jste ztratili disk CD se softwarem k fotoaparátu, můžete si nejnovější verzi stáhnout z webu společnosti Canon.

Vyzkoušejte filmy EOS

Staňte se profesionálním režisérem. Fotoaparáty EOS dokážou natočit krásné filmy. Záznam filmů je snadný, stačí jen využít režim Videomomentka. S ním natočíte krátké videoklipy, z nichž pak fotoaparát sestříhá celý film.

Tip: Vaše filmy budou působit profesionálněji, když využijete stativ nebo externí mikrofon.

Zašlete svůj snímek do naší galerie

Pokud jsme vás inspirovali k vyzkoušení něčeho nového, pochlubte se svými snímky v naší galerii. V této galerii vystavujeme a sdílíme naše oblíbené snímky odeslané členy komunity Canon. Tak neváhejte a nahrajte své snímky.