Zachyťte celý příběh

Malé a lehké kompaktní fotoaparáty jsou ideální pro nearanžované snímky, jako jsou portréty, nebo v případech, kdy mohou být velké digitální jednooké zrcadlovky příliš rušivé. Modely řad IXUS a PowerShot můžete také vložit do tašky nebo kapsy a vzít je s sebou téměř kamkoli. Koneckonců, nikdy nevíte, kdy se může stát událost zajímavá pro média a kdy byste mohli být jediným fotografem na scéně.

Zachyťte celý příběh – Canon
© Gerry Lauzon, který pořídil tuto fotografii fotoaparátem Canon PowerShot G12


Začátečník

Ponechejte nastavené oddálení a přemístěte se

Pokud máte v úmyslu fotografovat událost, jako je obecní hudební slavnost nebo stávka v místní firmě, použití nastavení zoomu na nejvíce širokoúhlý záběr vám umožní dostat na snímek více z objektu a jeho prostředí. Dobrým tipem je použít spíše vlastní nohy a přesunout se společně s fotoaparátem, než se spoléhat na zoom. Tím zajistíte, že zachytíte hlavní objekt a stále ukážete prostředí kolem něj, což je užitečné pro zachycení emoce na tváři v davu, zatímco budou ukázány souvislosti.

Používejte detekci tváře

Portréty mohou představovat působivý způsob vyprávění příběhu. U většiny kompaktních fotoaparátů Canon systém automatického zaostřování s detekcí tváře zachová zaostření na tváře osob, i když nejsou uprostřed snímku. To znamená, že můžete zvolit kompozici snímků s větším hlavním objektem v záběru, který se nachází na levé nebo pravé straně místo uprostřed snímku. Tím lze vytvořit pocit akce nebo dramatu.

Pokročilý uživatel

Černobílé snímky

Některé z nejvěhlasnějších zpravodajských fotografií z minulého století byly vyfotografovány černobíle. Černobílé provedení může některým snímkům přidat hloubku a vážný tón nebo může soustředit oko diváka na výrazy tváří či detaily. Mnoho kompaktních fotoaparátů Canon obsahuje funkci Mé barvy, kterou lze nastavit tak, aby vytvářela černobílé snímky z již vyfotografovaných snímků. Některé jsou také vybaveny černobílým režimem fotografování. Zkuste experimentovat s těmito funkcemi a uvidíte, která vám nejlépe sedne.

Zachyťte celý příběh – Canon
© See-ming Lee, který pořídil tuto fotografii fotoaparátem Canon EOS M s objektivem EF-M 22mm f/2 STM


Co nejlepší využití slabého osvětlení

Fotografování za slabého osvětlení může být náročné, zejména pokud se příběh, který se pokoušíte zachytit, odehrává za soumraku a záblesk by byl rušivý. Naštěstí je mnoho kompaktních fotoaparátů Canon vybaveno systémem HS System, který kombinuje obrazový snímač s vysokou citlivostí a procesor DIGIC, a zajišťuje tak vytváření skvělých snímků i v podmínkách se slabým osvětlením.

Zkuste pořizovat snímky bez blesku. Stisknutím tlačítka blesku na fotoaparátu můžete nastavit blesk tak, aby neemitoval záblesk ani za slabého osvětlení, čímž zachováte vyvážení světla na hlavním objektu a pozadí. Případně zjistěte, zda je fotoaparát vybaven režimem pomalé synchronizace blesku – naleznete jej u mnoha modelů řad IXUS a PowerShot. Ten zajistí osvětlení hlavního objektu v blízkosti fotoaparátu a také použití dlouhé expozice k zachycení pozadí s využitím okolního osvětlení.

Další tipy pro fotografování za slabého osvětlení získáte zhlédnutím našich videokurzů, kde vystupuje fotograf přírody Jamie Hall.