Návod k provedení: Barvy

Vylepšení barev vašich fotografií

Po celou dobu, co existují barevné snímky, je fotografové používají tak, aby zapůsobily. Znalosti týkající se řízení a použití barev ve snímcích mohou představovat rozdíl mezi dobrým a skvělým.

Picture_Tutorial_p1
Trh v Peterboroughu, © Simon Firth 2012, Canon EOS 350D

Styl Picture Style Picture_Tutorial_p1_02
Jedním ze způsobů, jak lze řídit barvy a vzhled pomocí fotoaparátu EOS, je použití různých stylů Picture Style. Ty nabízejí optimalizovaná nastavení pro ostrost, kontrast, saturaci a tón barev. Dobrou zprávou je, že fotoaparát EOS je při dodání vybaven řadou předvolených nastavení, která pokrývají mnoho příležitostí k fotografování.

Picture_Tutorial_p1_03Voličem režimů v pravé horní části fotoaparátu EOS nastavte jednu z možností patřících do kreativní zóny – <P>, <Tv> nebo <Av>. Poté stiskněte tlačítko, které je na obrázku vpravo označeno symbolem v červeném kroužku, a zvolte styl Picture Style z níže uvedeného seznamu.

Picture_Tutorial_p1_04Automaticky:
Fotoaparát použije styl, o němž se domnívá, že je pro scénu nejvhodnější.

Picture_Tutorial_p1_05Standardní:
Tato možnost, která je výchozím nastavením, zajišťuje vytváření ostrých snímků s dobrým kontrastem a výraznými barvami.

Picture_Tutorial_p1_06Portrét:
Nepatrně zmenšuje ostrost a zajišťuje přesnou reprodukci tónů pleti.

Picture_Tutorial_p1_07Krajina:
Zdůrazňuje odstíny zelené a modré barvy a zvyšuje saturaci.

Picture_Tutorial_p1_08Neutrální:
Barvy jsou přirozené, ale nevýrazné.

Picture_Tutorial_p1_09Věrný:
Zajišťuje reprodukci barev tak, aby se co nejvíce blížily tomu, jak je vnímají vaše oči v denním světle.

Picture_Tutorial_p1_10Černobílý:
Slouží k pořizování černobílých fotografií. Můžete také použít čtyři různé filtry (žlutý, oranžový, červený a zelený) a čtyři různé efekty tónování (sépiový, modrý, fialový a zelený).

Fotoaparáty EOS a PowerShot řad G a S umožňují pořizovat fotografie v nezpracovaném formátu. Poté můžete změnit styl Picture Style pomocí softwaru DPP dodaného s těmito fotoaparáty. Chcete-li se dozvědět více, přečtěte si kurz věnovaný nezpracovaným snímkům.

1  2