Zachyťte celý příběh

Malé a lehké kompaktní fotoaparáty si lze snadno vložit do kapsy a vzít na zimní večírky a události, ať se konají uvnitř nebo venku. Digitální jednooká zrcadlovka může být například příliš velká, chcete-li si ji vzít na bruslení, ale fotoaparát IXUS bude pro tuto příležitost perfektní. Pokud máte po ruce svůj model IXUS nebo PowerShot, nezmeškáte okamžik s rodinou, který si chcete zapamatovat, a získáte značnou kontrolu nad osvětlením ve fotografiích. Můžete tedy dosáhnout uspokojivých výsledků, které skutečně zachytí sváteční náladu.

Začátečník:

Používejte režim Nízká hladina osvětlení

Zkuste použít režim Nízká hladina osvětlení, který naleznete u mnoha fotoaparátů Canon IXUS a PowerShot. Umožní vám pořizovat fotografie při velmi slabém osvětlení, zejména při fotografování z ruky. Režim Nízká hladina osvětlení je opravdu užitečný, pokud fotografujete venkovní koncert s koledami, slavnostní večeři za svitu svíček nebo vánoční osvětlení.

Používejte režim Nízká hladina osvětlení – Canon
© Nan Palmero – Canon PowerShot S90

Pořizujte ostřejší fotografie pomocí samospouště

Použitím samospouště fotoaparátu můžete vylepšit výsledné fotografie ze zimních oslav (a zajistit, že budete na každém skupinovém záběru!). Pokud nemáte stativ, umístěte fotoaparát na stůl, poličku nebo jiný rovný povrch a nastavte záběr tak, abyste dosáhli ostrých výsledků.  Poté se sami dostaňte do záběru a počkejte na samospoušť s detekcí tváře, abyste zachytili tváře všech osob na úžasné fotografii.

Fotografování s bleskem

Při použití plně automatického režimu u fotoaparátu Canon IXUS nebo PowerShot bude blesk při slabém osvětlení automaticky emitovat záblesk. Záblesk je nejúčinnější, když se hlavní objekt nachází ve vzdálenosti mezi 50 cm a 2 m od fotoaparátu. Při použití blesku se k dosažení nejlepších výsledků zkuste přiblížit k objektu a vyplnit záběr. Dávejte pozor, abyste se k objektu nepřiblížili příliš, protože by se mohly dostavit stíny. Nebo vypněte blesk, zapněte režim Nízká hladina osvětlení a porovnáním výsledků zjistěte, kterému světlu dáte přednost.

Fotografování s bleskem – Canon
© Charley1965 – Canon Digital IXUS 500

Nadšenec:

Sdílejte své fotografie z večírku pomocí sítě Wi-Fi

Je úžasné podělit se o vánoční fotografie nebo fotografie ze zimních oslav s rodinou a přáteli, zejména pokud se k vám nemohou ve zvláštní den připojit. Mnoho novějších fotoaparátů IXUS nebo PowerShot umožňuje sdílet snímky přes síť Wi-Fi. To znamená, že můžete snadno přenést snímky ze sezónní oslavy do smartphonu nebo tabletu a rychle sdílet fotografie v sociálních sítích. Jedná se o skvělý způsob, jak přátelé a rodina mohou vidět vaše nejlepší fotografie, téměř jakmile je pořídíte, a jak můžete zajistit, aby se cítili součástí večírku.

Režim Noční scéna z ruky

Režim Noční scéna z ruky používejte k pořizování snímků, které ukazují srdečnost a atmosféru události. Fotoaparát pořídí čtyři snímky a automaticky je sloučí, aby dosáhl nejostřejšího výsledku s omezeným šumem. Tento režim je užitečný pro pořizování fotografií statických venkovních scén v noci, například při návštěvě vánočních trhů nebo během půlnočního ohňostroje.

Vytváření efektů pomocí režimu Ohňostroj

Mnoho fotoaparátů IXUS a PowerShot je vybaveno režimem Ohňostroj. Ten optimalizuje nastavení fotoaparátu a zajišťuje jeho dokonalost pro pořizování fotografií podívané při silvestrovském ohňostroji. Při pořizování snímků ohňostroje nezapomeňte zachovat stabilní polohu fotoaparátu. K získání ostrých výsledků důrazně doporučujeme použít stativ. Pokud ale chcete být kreativní, nastavte fotoaparát do režimu Ohňostroj a zkuste se při pořizování fotografií podívané nepatrně pohnout. Tím lze vytvořit skutečně ohromující výsledky.

Vytváření efektů pomocí režimu Ohňostroj – Canon
© Selena N. B. H. – Canon PowerShot A3300 IS