Zachycení uvadání podzimu fotoaparátem IXUS nebo PowerShot

Doba, kdy zima začíná ovíjet své ledové ruce kolem posledního podzimního padajícího listí, nabízí skvělou příležitost k vytváření nádherných fotografií. Listopad představuje začátek sezónních oslav a dobu, kdy probíhají rodinná setkání a setkání s přáteli. Takže se vyplatí mít po ruce fotoaparát připravený k fotografování nočních setkání kolem ohňů nebo pozdně odpoledních procházek ve slábnoucím světle.

Pokud budete mít kompaktní fotoaparát v době, kdy končí podzim a začíná zima, neustále v kapse, můžete pořídit nádherné fotografie. Fotoaparát IXUS nebo PowerShot vám poskytne rozsáhlejší kreativní ovládání, než kdybyste sáhli jen po smartphonu. Umožní vám tak co nejlépe využít atmosférickou oblohu, syté barvy a ohňostroje. 

Zachyťte malé detaily, které vám pomohou zprostředkovat náladu

Když podzim uvadá a přichází zima, stále více a více lidí vybaluje své zimní oblečení a sportovní šály, rukavice, čepice a kabáty. Náladu období můžete vyjádřit tím, že ukážete textury a rysy, které demonstrují posun ve stylu teplejšího oblečení. Zkuste použít režim Makro nebo se jednoduše přiblížit k fotografovanému objektu. Vyhledejte detaily na rukavicích, šálách nebo svetrech. Nebo můžete dokonce vytvořit portrét členů rodiny nebo přátel zachumlaných do zimního šatníku.

Roční období – Canon
Jacquelyn Loadman – Zimní čas
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Použijte režimy scén

Mnohé fotoaparáty IXUS a PowerShot disponují režimy scén, které se skvěle hodí pro fotografování ohňostrojů a scén se sněhem. Když se ochladí, režim scény Sníh pomůže zachytit sníh tak, aby nebyl zašlý a šedý, ale vypadal naopak nádherně čistý a jasně bílý. Některé fotoaparáty IXUS a PowerShot jsou vybaveny režimem Ohňostroj pro pořizování skvělých snímků ohňostrojů.

Tip: Zvažte použití stativu nebo jiné stabilní podpěry (jako je stůl nebo zeď) pro dlouhé expozice, které jsou potřebné k efektivnímu zachycení ohňostrojů. 

Zachyťte odrazy

Zachyťte odrazy budov a světel městského prostředí na mokrých površích a v kalužích. Ve městech a zastavěných oblastech pomůže k maximalizaci sytosti barev použití režimu scény Extra živé. Nebo můžete pro položku Mé barvy při fotografování pomocí režimu P vybrat nastavení Živé.

Tip: Pokud je fotoaparát PowerShot vybaven otočným displejem LCD, využijte jeho možností na maximum. Přesuňte fotoaparát níže a přibližte jej k mokrému povrchu nebo kaluži, abyste maximalizovali odraz světel v zrcadlovém povrchu vody.

Dramatické počasí

Když už v severní Evropě zima klepe na dveře, mraky na obloze mají často olověně šedou barvu. Pokud můžete, přesvědčte členy rodiny nebo přátele, aby si oblékli opravdu jasné kabáty. Ideální jsou červené a žluté. Poté je můžete postavit tak, aby byli s tmavšími bouřkovými mraky v kontrastu. Vyhlížejte okamžik, kdy se počasí zlomí a slunce osvětlí požadovaný objekt, ale mraky v pozadí budou tmavší a hrozivější. Prozkoumejte důkladně kompozici a zkuste nastavit zoom na širší úhel, aby byl objekt v záběru menší a vypadal proti bouřkovým mrakům jako pouhá barevná skvrna. 

Zašlete svůj snímek do naší galerie

Pokud jsme vás inspirovali k zachycení změny podzimu v zimu, zašlete své fotografie do naší galerie. V této galerii vystavujeme a sdílíme naše oblíbené snímky odeslané členy komunity Canon.