Přivítejte jaro dynamickými a výraznými fotografiemi

Zimní měsíce už jsou za námi a čeká nás jaro plné nových nadějí. Toto roční období s sebou přináší nový život. Dny se prodlužují, na stromech začínají pučet pupeny, rozkvétají květiny a rodí se jehňátka. Je to zkrátka období plné optimismu, které celému světu dodává ryzí energii z přírody.

Jaro však není jen o hezkém počasí. Je to období, kdy se lidé zase začínají scházet. Často jde o významné události, jako jsou Velikonoce nebo Den matek, které se v různých evropských zemích slaví odlišným způsobem. Všudypřítomná radostná a optimistická atmosféra představuje výbornou příležitost zamyslet se nad tím, jak zachytit kouzlo a charisma objektů. Prozradíme vám, jak můžete fotografiím vtisknout osobitý ráz.


Přirozené pózy

Fotografie, na kterých objekty pózují, nemusí nutně vypadat nepřirozeně. Můžete například někoho požádat, aby si vzal nějaký svůj oblíbený předmět a něco o něm pověděl. Nebo můžete fotografovanému objektu dát něco, co ho dozajista zaujme. Díky tomu pak budou před fotoaparátem působit živě a přirozeně a vy tak budete moci zachytit ty nejlepší stránky jejich osobnosti.

Jaro – Canon
Hedvigs: Boží hod velikonoční
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/


Zachyťte dokonalý okamžik

Pokud jste nadšeným fotografem, nejspíš máte fotoaparát vždy při ruce. To znamená, že budete vždy připraveni zachytit výjimečný okamžik. Pokud nastavíte vysokou rychlost závěrky, pak vždy včas a neomylně zachytíte, když se dítě začne smát, nebo když přátelům vykouzlí úsměv na tváři společné vzpomínky. S fotoaparátem v ruce si můžete být jistí, že budete svědky ryzích emocí.

Jaro – Canon
Michael Bentley: Alexův úsměv od ucha k uchu
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Jaro – Canon
Anton Nazarov
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/


Kouzlo zvířecí říše

Zvířata jsou na jaře plná života. Když světu ukážou svou roztomilou a někdy trochu zvědavou povahu, můžete se těšit na neobyčejné snímky, které nebudou jen dalšími obyčejnými fotografiemi zvířat – půjde totiž o mimořádně osobité snímky. Když se vydáte ven, zkuste vyfotografovat jehňátka, mláďata veverek nebo kachňátka. V domácím prostředí se můžete pochlubit roztomilostí svých domácích mazlíčků a vykouzlit tak fotografie, nad kterými se budou všichni rozplývat.

Jaro – Canon
Derek Thomas: Novorozené jehně
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Jaro – Canon
Audrey: Promiň, ale nevidím přes tvůj ocásek
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Jaro – Canon
Nicola Romagna: Zanzibar v kbelíku
Údaje copyrightu: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/


Víc než jen objekt

Na skvělých snímcích by měla být zachycena osobnost fotografovaného jedince dotvářená kontextem, ať už fotografujete veselé dítě nebo moudrého prarodiče. Kompozice snímku vám může pomoci udržet objekt v záběru. Může se stát, že budete chtít ukázat, co dotyčnou osobu tak rozveselilo nebo proč je tak zamyšlená. V tomto ohledu vám dobře poslouží objekty za touto osobou, které snímku dodají další rozměr. To vše vám pomůže vytvořit osobité snímky.

V rukou fanoušků značky Canon vzniká celá řada výjimečných snímků. Tento měsíc nám přišel na mysl Den matek, a proto jsme se rozhodli zaměřit se na fotografie báječných žen. Nezapomeňte ani na naše kurzy. Ať už jsou vaše fotografické dovednosti na jakékoli úrovni, máme pro vás spoustu nápadů a tipů, které vám pomohou stát se lepším fotografem nebo filmařem.